A versenyautó kinézet egy igazi versenyautót takar, ami ráadásul az utcán is használható.
Az Automobili Turismo Sport, vagy rövidebb nevén ATS céget 1962-ben alapították a Ferrari mérnökei, azzal a céllal, hogy olyan sportautókat alkossanak, amelyek felveszik a versenyt a legerősebb szupersportautókkal. Ezt viszont nem a teljesítmény fokozásával szerették volna elérni, hanem az autó tömegének radikális csökkentésével, ami mellesleg a sportautó építés egyik alappillére.
Ezen elvek mentén készült legújabb modelljük a Sport 1000 is, ami első pillantásra egy Le Mans-i versenyautó kicsinyített verziójának tűnhet, és a műszaki tartalom alapján nem is állunk olyan messze az igazságtól. A komplett vázszerkezet rozsdamentes acélból készült és a tömege mindössze 55 kg, a karosszéria pedig egy üvegszálas héj, ami 5 perc alatt eltávolítható és csak 57 kg-ot nyom a mérlegen.
Már ezekből is érződik, hogy az ATS Sport 1000 egy vérbeli versenyautó, de a legjobb az egészben viszont, hogy az FIA homologizációs pályaverzió mellett létezik utcai kiadása is, felrendszámozva és a szükséges lámpákkal ellátva. A versenyváltozat egyébként elérhető komplett autóként, de akár motor nélkül is, ez esetben Yamaha, Suzuki, Kawasaki, MV Agusta vagy Honda soros négyhengeres erőforrást lehet hozzá rendelni.
Az utcai verzió esetében a Kawasaki Ninja 200 lóerős motorja dolgozik az autóban, ami az 500 kg-os össztömeggel párosítva egy igazi vadállatot eredményez, hiszen a tömeg/lóerő aránya másfélszer jobb, mint egy BMW M3-nak. Mindehhez mechanikus differenciálzár és kettős keresztlengőkaros felfüggesztés jár állítható lengéscsillapítókkal, a sofőr és az utasok biztonsága érdekében pedig bukókeret és a hatpontos Sparco öv.
Aki esetleg rákívánt volna egy ilyen autóra annak eláruljuk, hogy a pályára szánt változat 25 ezer euróról indul, míg az utcai verzió ára a plusz biztonsági extrák (lámpa, masszívabb lökhárítók) miatt 43,500 eurónál kezdődik.