Ma a magyar újautó-eladások túlnyomó hányadát a cégautóvásárlások teszik ki. A magánvásárlók szinte eltűntek a piacról. Azonban a cégek sem költekeznek olyan szabadon, mint tették azt a válság előtti időkben.
Minden lehetőséget körbejárnak és alkalmaznak, hogy faragjanak autózási költségeikből. 2008 után az első pánikreakciókat, mint például a beszerzések elnapolása, mára felváltotta a tudatos flottaüzemeltetés, amelynek minden részletét alaposan kidolgozzák, hogy a költségeket a lehető legalacsonyabbra szorítsák. A válság előtti alapelvek tovatűntek: a cégautók ma már nem 120 ezer kilométert futnak a cseréig, inkább 180 ezret, és jellemzőbb, hogy nem két-, hanem ötévesen adnak túl rajtuk. Az adott feladathoz pedig a szükséges minimumot szerzik be.
Kisebb méretű járműveket, alacsonyabb felszereltséggel és kisebb teljesítményű motorokkal keresnek a vállalkozások. Mindez az autóimportőröknél is érezhető. Az Opel tapasztalatai szerint a személyautók esetén a méretcsökkenés leginkább a középkategóriát érinti. A legkedveltebb munkaautó kategória még mindig az alsó-középkategóriát képviselő Astra – a típus eladásainak több mitn a felét teszik ki a cégvásárlások. A cégautók között a kocsik fele dízel-, fele benzinmotorral kel el ebben a méretosztályban. Vezetői- és jututatásautóként is népszerű az Opel Insignia, amelynek a túlnyomó részét dízelmotorral vásárolják meg.
50 autó + 18 előadás + 3 témakör + 1 prémium helyszín.
A HVG cégautó konferencia teljes képet nyújt az autóipar fejlődéséről, lehetőségeiről, a várható trendekről, az új technológiák és gazdasági megoldások mindennapi gyakorlati alkalmazásáról.
Mikor értékhatár szerint választhatnak a munkavállalók juttatásautót, gyakorta a klasszikus középkategóriás helyett – mint az Insignia -, inkább alsó-középkategóriás egyterűt választanak. Ezt a trendet mutatja az első negyedévben eladott 96 darab Zafira (ebből 54 darab Tourer). E típust 70 százalék feletti arányban vásárolják cégek. Itt is igaz, hogy a dízelmotor a kedveltebb.
A kiskategóriában már nem jut fölényhez a cégautó vásárlás. Bár érdekes módon a vadonatúj, stílusos autók, mint a Mokka és az Adam, kedveltek a cégek körében, az első negyedévben eladott példányok java cégflottákba került. Ezzel szemben az olyan klasszikus kisautók, mint a Corsa, továbbra is keresett a magánvásárlók között is, a típusból eladott példányok közel 70 százalékát magánemberek vitték haza. A kis egyterű, az Opel Meriva esetén hasonló az arány, ott is túlnyomórészt magánemberek a vásárlók. A kiskategória autóinak java benzinmotorral kel el, ami mutatja az árérzékenységet, hiszen a dízelek drágábbak.
Az összes autókategóriát tekintve 5 millió forint körül mozog az átlagos cégautóérték. Az érdekes ebben, hogy három éve is ennyi volt, miközben az autóárak emelkedtek. Ez jelzi, hogy sokan ésszerűsítettek, kisebb, olcsóbb autót választanak.