Autó hvg.hu 2013. június. 05. 09:18

Ötmilliós az átlag cégautó

Ma a magyar újautó-eladások túlnyomó hányadát a cégautóvásárlások teszik ki. A magánvásárlók szinte eltűntek a piacról. Azonban a cégek sem költekeznek olyan szabadon, mint tették azt a válság előtti időkben.

Minden lehetőséget körbejárnak és alkalmaznak, hogy faragjanak autózási költségeikből. 2008 után az első pánikreakciókat, mint például a beszerzések elnapolása, mára felváltotta a tudatos flottaüzemeltetés, amelynek minden részletét alaposan kidolgozzák, hogy a költségeket a lehető legalacsonyabbra szorítsák. A válság előtti alapelvek tovatűntek: a cégautók ma már nem 120 ezer kilométert futnak a cseréig, inkább 180 ezret, és jellemzőbb, hogy nem két-, hanem ötévesen adnak túl rajtuk. Az adott feladathoz pedig a szükséges minimumot szerzik be.

Kisebb méretű járműveket, alacsonyabb felszereltséggel és kisebb teljesítményű motorokkal keresnek a vállalkozások. Mindez az autóimportőröknél is érezhető. Az Opel tapasztalatai szerint a személyautók esetén a méretcsökkenés leginkább a középkategóriát érinti. A legkedveltebb munkaautó kategória még mindig az alsó-középkategóriát képviselő Astra – a típus eladásainak több mitn a felét teszik ki a cégvásárlások. A cégautók között a kocsik fele dízel-, fele benzinmotorral kel el ebben a méretosztályban. Vezetői- és jututatásautóként is népszerű az Opel Insignia, amelynek a túlnyomó részét dízelmotorral vásárolják meg.

HVG cégautó konferencia, 2013 – június 6.

50 autó + 18 előadás + 3 témakör + 1 prémium helyszín.


A HVG cégautó konferencia teljes képet nyújt az autóipar fejlődéséről, lehetőségeiről, a várható trendekről, az új technológiák és gazdasági megoldások mindennapi gyakorlati alkalmazásáról.

Mikor értékhatár szerint választhatnak a munkavállalók juttatásautót, gyakorta a klasszikus középkategóriás helyett – mint az Insignia -, inkább alsó-középkategóriás egyterűt választanak. Ezt a trendet mutatja az első negyedévben eladott 96 darab Zafira (ebből 54 darab Tourer). E típust 70 százalék feletti arányban vásárolják cégek. Itt is igaz, hogy a dízelmotor a kedveltebb.

A kiskategóriában már nem jut fölényhez a cégautó vásárlás. Bár érdekes módon a vadonatúj, stílusos autók, mint a Mokka és az Adam, kedveltek a cégek körében, az első negyedévben eladott példányok java cégflottákba került. Ezzel szemben az olyan klasszikus kisautók, mint a Corsa, továbbra is keresett a magánvásárlók között is, a típusból eladott példányok közel 70 százalékát magánemberek vitték haza. A kis egyterű, az Opel Meriva esetén hasonló az arány, ott is túlnyomórészt magánemberek a vásárlók. A kiskategória autóinak java benzinmotorral kel el, ami mutatja az árérzékenységet, hiszen a dízelek drágábbak.

Az összes autókategóriát tekintve 5 millió forint körül mozog az átlagos cégautóérték. Az érdekes ebben, hogy három éve is ennyi volt, miközben az autóárak emelkedtek. Ez jelzi, hogy sokan ésszerűsítettek, kisebb, olcsóbb autót választanak.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.