Legalább 15 márka tapos a többcélú, alsó középkategóriás egyterűek tavaly 2700 darabos eladásra zsugorodott magyar piacán. Ebbe a konkurensektől zsúfolt sávba hajt most be a megújított Kia Carens.
A nagyra törő dél koreai autógyár valójában azt tette, hogy a tetszetős fazonú Cee’d modellcsaládba beemelte az első generációs Carens praktikumát: abban bíznak – hangzott el az új modellt beharangozó sajtótájékoztatón –, hogy a családos autósokat (és a céges piacot) megcélzó egyterűben a divatos dizájn és a méretes utastér kombinációja biztos muníció lesz a versenytársak előzéséhez.
Az még nyitott kérdés, hogyan jön majd be a számítás, az viszont már nem vitás: az új Carens hozza mindazokat a szolgáltatási értékeket, amelyek a többcélú (mpv) családi egyterűeket jellemzik. Így mindenekelőtt azt, hogy a kompakt méretekhez (4525x1805x1610 mm) képest az utastér jókra, három sorban hét ülés is kialakítható. A második sorban a három különálló ülés egyenként tologatható, támlájuk is állítható, lehajtható, a két szélső ülésen utazók pedig a középső szék háttámláját asztalként is használhatják.
A harmadik sor két (szükség)ülése – ahogy a mpv nagykönyvében meg van írva – egyszerű hajtogatással a csomagtér padlózatába süllyeszthető. Igaz, hétüléses változat esetén a csomagtérből nem sok, 103 liter marad, ám az utastér sokféleképpen variálható: öt üléssel a csomagtartó 536 liter, sőt: a második üléssor előre döntésével, az 1640 literes bővített tér fekvőhelyként is szolgál, akár két felnőtt is elnyúlhat. Ha pedig a mitfárerülést is előrehajtjuk, akkor az utasfülke hossza 2,15 méterre nő, egy kisebb, szállításra váró komód is belefér. A pakolhatóságot fokozza, hogy a Carens több szegletében kisebb-nagyobb tároló üregeket alakítottak ki. Így például a csomagtér-padlózat rekeszeiben sokféle kacat is elfér, és szellemes megoldás, hogy a csomagtér-roló rudazata – ha nem használják – ugyancsak a padló alatti részben kialakított vályúban kaphat helyet.
Amúgy a Carens a Cee’d család eddig megismert Kia minőségét és felszereltségét kínálja. Így a motorkínálatban két benzines, a 135 és a 166 lóerős 1,6 literes közvetlen befecskendezéses GDI, továbbá 115 és a 136 lovas dízel CRDI erőforrás szerepel. A hatfokozatú kézi váltó mellett extraként rendelhető automata bolygóműves is, de az opciós listán tisztesen hosszú: van rajta automatikus parkolás segítés, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, visszagurulás-gátló, kulcshasználat nélküli zár és indító, nem is részletezve a menetstabilizáló biztonsági elektronikai megoldásokat és légzsákokat.
A hétcolos, színes LCD érintőképernyőn – az audiós élvezkedéseken kívül – a műholdas navigáció is elérhető, amely csak azért érdemel említést, mert a Kia vevőcsalogatóként ingyenes térképfrissítést is kínál. Ennél bizonyára vonzóbb, hogy a Carensre is hétéves jótállást vállal a KIA, a bevezető vételár pedig 4,749 millió forintnál startol.