A Pneumobil verseny egy magyar találmány, amelyen a sűrített levegővel hajtott járművek több kategóriában "csapnak össze". Idén a kiválasztottak a legkomolyabb versenytechnikátval tesztelhetnek.
A hatodik alkalommal megrendezésre kerülő pneumobilok erőpróbáján idén új versenyszám is debütál, hiszen az eddig megszokott kategóriák mellett ezúttal a Forma 1-es csapatoknál kulcsfontosságú, úgynevezett telemetrikus rendszert is tesztelik a mérnökhallgatók. A versenypályán száguldó autókról 130 különböző szenzor ontja a jeleket a rendszer felé, amely egy Forma 1-es futam alatt akár 750 millió beolvasást is képes feldolgozni.
A pneumobil egy sűrített levegővel hajtott jármű, amely a levegő energiáját pneumatikus-munkahengerek segítségével alakítja át mozgási energiává.
Az egri versenyen a távolsági futam során a versenybizottság által kiválasztott négy csapat használhatja majd a telemetrikus eszközöket, melyek segítségével lehetőségük nyílik az eredményeket, adatokat már a versenyszám alatt mérni, kiértékelni. A cél, hogy a pneumobilok fizikai paramétereit tükröző adatokat már a futamok alatt, digitális formában is megjelenítsék.
Nagyjából erről szól:
Az idei versenyre öt országból 41 csapat jelentkezett, hogy összemérje tudását a saját készítésű, sűrített levegővel hajtott járművek nem mindennapi megmérettetésén. Az idei versenyre is szép számmal érkeztek nevezések a határokon túlról, így például Csehországból, Lengyelországból, Romániából, sőt még Németországból is.
A verseny történetének legtöbb újonca, 94 főiskolai és egyetemi hallgató áll majd rajthoz május 11-én az Érsekkertben. A nevezett csapatok pneumobiljaikkal több kategóriában is összemérik teljesítményüket: díjazzák a legnagyobb távolság megtételére képes járművet, de eredményt hirdetnek ügyességi és gyorsulási kategóriákban is. A legfontosabb értékelési szempont ezúttal is a járművek műszaki eredetisége és a kivitelezés technikai színvonala.
A Pneumobil verseny magyar találmány; népszerűségét a nevezett csapatok számán kívül mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a Magyarországon, ezen belül Egerben megrendezésre kerülő konstrukciós megmérettetés mára Európa szerte elismert bajnoksággá nőtte ki magát.