Az árnyékolással játszik a Volvo új fényszórója annak érdekében, hogy ne vakítsa el a szembejövő autókat. A másik haszna a rendszernek, így folyamatosan használhatja a távolsági fényt.
A Genfi Autószalonon debütáló új Volvo S60, V60 és XC60 modellekben mutatkozik be a vállalat éjszakai vezetést kényelmesebbé és biztonságosabbá tevő technológiája.
Az árnyékoláson alapuló megoldás anélkül teszi lehetővé a távolsági fényszóró folyamatos használatát, hogy az elvakítaná a szemből közelítő járművek vezetőit. Az automatikus távolsági fényszóró legnagyobb előnye az, hogy a forgalmi környezet egyébként árnyékban levő területét is megvilágítja. Ha szemből közelít egy autó, vagy a vezető utoléri az előtte haladót, a rendszer épp csak olyan mértékben takarja el a fényszórót, hogy ezzel megelőzze a másik vezető elvakítását.
Az automatikus távolsági fényszóró az automatikus fékező rendszer által is alkalmazott, a visszapillantó tükör mögött, a szélvédő felső részén található kamerát használja a másik jármű azonosítására és a leárnyékolandó terület meghatározására.
A technológia 1,5 fokos pontossággal határozza meg a kiválasztott objektumhoz szükséges keret nagyságát. A vezérlőegység ezt az információt az első lámpába épített intelligens projektormodul-mechanizmus felé továbbítja. Egy apró, különböző méretű fémlapokat tartalmazó henger ezután az éppen szükséges mértékben kitakarja a fénynyalábot. A xenon lámpákat használó automatikus távolsági fényszóró motorkerékpárok esetében is működik. A 15 km/órás sebességtől aktív technológia a Volvo S60, a V60 és az XC60 modellekben 2013 tavaszától érhető el.