A kocsi úgy néz ki, mint valami űrjármű, érdekes lesz látni az utcákon. Kérdés, kik fogják venni?
A Volkswagen megerősítette az XL1 szuperhatékony járművének gyártását. A gyártásba kerülő darabok elvileg 0,9 liter üzemanyaggal beérik 100 kilométeren.
A VW-cégcsoport osnabrücki gyárában fog készülni a szivar alakú jármű. Köszönhetően a plug-in hibrid rendszernek a kétüléses kocsi 50 kilométeren keresztül tisztán elektromos hajtással is elboldogul.
A kis fogyasztás érdekében a légellenállási tényezője 0,189 Cw értékű, amely a manapság átlagosnak tekinthető 0,25-0,27-es értékkel szemben kimagasló. A másik fontos elem tömege is rendkívül alacsony 795 kilogramm.
A hibrid hajtást egy kéthengeres, 48 lóerős TDI és egy 20 kW-os elektromotor adja, amelyet egy 7 sebességes duplakuplungos váltó továbbít a kerekek felé. A menetteljesítmények, ha nem is elképesztőek, de tisztességesek. A maximum tempót 160 Km/h-nál éri el az autó, míg 100-ra 12,7 másodperc alatt gyorsul.
A kocsi méreteiben leginkább a jelenlegi VW Polóhoz hasonlítható, hossza 3,888 mm, 1,665 mm széles, viszont csak 1,153 mm magas, míg a Polo közel 30 centivel magasabb. A belső teret meghatározó tengelytáv 2,224 milliméter, amellyel szintén a Polóhoz áll közel.
A hírek szerint az első széria 50 darabból áll majd, ennek fogadtatása dönti el a kocsi jövőjét.
A VW-cégcsoport osnabrücki gyárában fog készülni a szivar alakú jármű. Köszönhetően a plug-in hibrid rendszernek a kétüléses kocsi 50 kilométeren keresztül tisztán elektromos hajtással is elboldogul.
A kis fogyasztás érdekében a légellenállási tényezője 0,189 Cw értékű, amely a manapság átlagosnak tekinthető 0,25-0,27-es értékkel szemben kimagasló. A másik fontos elem tömege is rendkívül alacsony 795 kilogramm.
A hibrid hajtást egy kéthengeres, 48 lóerős TDI és egy 20 kW-os elektromotor adja, amelyet egy 7 sebességes duplakuplungos váltó továbbít a kerekek felé. A menetteljesítmények, ha nem is elképesztőek, de tisztességesek. A maximum tempót 160 Km/h-nál éri el az autó, míg 100-ra 12,7 másodperc alatt gyorsul.
A kocsi méreteiben leginkább a jelenlegi VW Polóhoz hasonlítható, hossza 3,888 mm, 1,665 mm széles, viszont csak 1,153 mm magas, míg a Polo közel 30 centivel magasabb. A belső teret meghatározó tengelytáv 2,224 milliméter, amellyel szintén a Polóhoz áll közel.
A hírek szerint az első széria 50 darabból áll majd, ennek fogadtatása dönti el a kocsi jövőjét.