Rohamosan közeleg a Genfi Autószalon kezdete, így egyre inkább az érdeklődés középpontjába kerül az esemény egyik leginkább várt járgánya, az Enzo-utód új szuper Ferrari, amelyről a napokban újabb információk láttak napvilágot.
A különlegesség – amelyről a Ferrari hónapok óta szivárogtat mindenféle információkat – az Automotive News szerint zsebbenyúlós mulatság azok számára is, akik megengedhetik maguknak. Az újság úgy tudja, hogy az autó ára 1,21 millió euró, azaz közel 360 millió forint lesz adókkal, s aki mostanáig nem rendelte meg, az már ne is csörtessen Maranello felé: a Fiat-Chrysler konszern elnöke, Sergio Marchionne nemrégiben elhintette, hogy már az összes példánynak megvan a gazdája.
Az már korábban kiderült, hogy az új csúcs-Ferrariból mindössze 499 példány készül, ami százzal több, mint az Enzo példányszáma. Az újság a növekedést a kínai piacnak tulajdonítja, amely az utóbbi néhány évben a Ferrari egyik legfontosabb vadászterepévé lépett elő.
Hivatalos fotó mostanáig nem, csak beharangozó képek és kémfelvételek szivárogtak ki az F150-ről, amelynek hajtásláncáról is csak gyárközeli pletykákat lehetett eddig hallani hivatalos információk helyett. Ezek alapján arra lehet számítani, hogy az F150 minden idők legerősebb Ferrarija lesz: a V12-es, közvetlen befecskendezéses benzinmotorhoz hibrid rendszer csatlakoznak majd, így az autó várhatóan több mint 900 lóerős teljesítményre lesz képes.
Mint az Automotive News megjegyzi: a HY-KERS-ként emlegetett hibrid rendszer állítólag 40 százalékkal csökkenti az F150 fogyasztását, ugyanakkor jelentősen javítja majd a gyorsulási mutatót is. A rendszer működtetésével álló helyzetből 200 kilométer/órás sebességre 5,5 másodperc alatt gyorsul fel az F150, míg nélküle ugyanez 8,5 másodpercet vesz majd igénybe.
Amadeo Felisa ügyvezető igazgató szerint az F150 szénszálas karosszériája ugyanabból az anyagból készül, mint Fernando Alonso és Felipe Massa Forma-1-es versenygépe, ráadásul a gyártás is az F1-es csapat üzemében zajlik. Az újság szerint az autó súlya nagyjából annyi lesz, mint az 1365 kilogrammot nyomó Enzóé: ebből 150 kilogramm a hibrid rendszer, amelyből 50 kilogrammot az elektromotor és a vezérlés, 100-at pedig az akkuk tesznek ki.
Felisa elárulta azt is, hogy a súlycsökkentés egyik fontos eleme volt a speciális üléskialakítás volt: az ügyvezető igazgató szerint az F150-ben nem az ülést, hanem a pedálok és a kormánykerék beállításait variálhatja a sofőr.
Bár a sportkocsik piacán kiélezett a versengés, a Lamborghini és a McLaren is újdonságokkal támad, a Ferrari a jelek szerint őrzi vezető pozícióját. A napokban kiderült, hogy a maranellói márka 2012-ben 5 százalékkal növelte eladásait és történelmi rekordot jelentő 7318 darab járművet értékesítettek, ráadásul a rangos Global 500 felmérésen – amely a világ legnagyobb cégeinek pénzügyi és egyéb teljesítményét vizsgálja – a Ferrari lett a világ legértékesebb brandje. Az olaszok az autóipari konkurensek mellett olyan mamutokat is megelőztek, mint például a Coca-Cola és a Google.
„Mindig megtiszteltetés az élen zárni bármilyen listát, akkor pedig még inkább, amikor ezen a listán ilyen világhírű vállalatok szerepelnek. Az eredményt a rendkívüli termékeknek köszönhetjük, amelyeket rendkívüli férfiak és nők készítenek nálunk. Ők tették ezt lehetővé, köszönet nekik érte” – nyilatkozta a Ferrari karizmatikus elnöke, Luca di Montezemolo a Global 500 felmérésen elért eredmény kapcsán.