Az új Mercedes-Benz A45 AMG lesz a márka legerősebb csapott hátú modellje 360 lóerővel.
A Mercedes ezzel a kocsival állít direkt ellenfelet a BMW M135i-nek és az Audi RS3 legújabb nemzedékének. Az új A-oszályú Mercedes alapjain nyugvó sportautóval korábban járatlan útra lép a csillagos márka. Eddig nem versenyeztek a kompakt sportkocsik kategóriájában, amely a BMW és az Audi felségterülete volt.
A Mercedes legerősebb gyári tuningváltozatait eddig a nagyobb C-osztálytól indította AMG C63-néven. A középkategóriás variációnál lényegesen olcsóbban kínálja majd az A45-öt a márka, nagyjából 36 000 fontért (szigorúan alapáron 12 millió forint), az Autocar magazin információi szerint.
Az A45 négyhengeres motort kap szintén elsőként a sportváltozatok történetében. Egyben a legerősebb négyhengeres is jelenleg a világon. Az 1991 cm3-es turbófeltöltővel szerelt benzines 355 lóerő teljesítmény leadására képes 6000/perc fordulatszámon. A maximális 450 Nm-es forgatónyomatéka 2750 és 5000 fordulat/perc tartományban áll rendelkezésre. A modell összkerékhajtású változatába az új fejlesztésű 4MATIC-rendszer kerül beépítésre, hétfokozatú duplakuplungos automata-váltóval.
Az A45 AMG egy valódi sportautó, szemben a Mercedes által a széria változatokhoz is kínált AMG-csomagokkal, amelyet tesztelünk is néhány hete. Ezek leginkább feszesebb sportfutóművet, némi plusz spoilert és belső átalakítást jelentenek. Az A45 AMG-hez a motorok is kézzel készülnek a márka Affalterbach-i gyárában, követve az "egy ember, egy motor" filozófiát.