Kedden, az Egyesült Államokban, Daytona legendás versenypályáján leleplezték a BMW legújabb versenygépét, azt a Z4 GTE-t, amellyel a bajor márka az American Le Mans Series hosszú távú versenysorozatában száll harcba.
Az új versenygép az utóbbi négy évben használt, 2010-ben és 2011-ben a GT-kategória bajnoki címét is elhódító M3-ast váltja fel. Az 1245 kilogramm súlyú autót 4,4 literes, V8-as, két 29,4 milliméteres szűkítővel szerelt 480 lóerős motor repíti majd a remélt sikerek felé.
A Z4-est a bajorok amerikai versenysport-partnere, a patinás RLL istálló versenyezteti majd, amely két autót állít hadrendbe a tíz fordulóból álló, március közepén a sebringi 12 órás összecsapással induló bajnokságban.
Az 55-ös rajtszámú gép pilótapárosát Bill Auberlen és Maxime Martin alkotja, míg az 56-oson a kétszeres ALMS-bajnok Dirk Müller osztozik majd Joey Handdel, valamint – amikor Handnek a DTM-ben lesznek kötelezettségei – John Edwardsszal. Megvan a müncheni gyártó haditerve a leghosszabb futamokra is: a sebringi 12 óráson és a Road Atlantán tartandó 1000 mérföldes futamon az 55-ös autó legénységéhez Jörg Müller, az 56-os gárdához pedig Uwe Alzen csatlakozik.
„Nyilvánvalóan izgatott vagyok amiatt, hogy az idei évnek már a Z4 GTE-vel vágunk neki. A csapat nagyon lelkes az új autó miatt. Természetesen szükségünk lesz némi időre, amíg megszokjuk, de semmilyen okát nem látom annak, hogy miért ne lehetnénk versenyképesek az ALMS GT-kategóriájában, ahol egyébként hatalmas a versengés” – nyilatkozta az RLL társtulajdonos-csapatfőnöke, a korábbi háromszoros Indycar-bajnok Bobby Rahal.