A világ egyik legnagyobb autós blogja és a magyarországi posta is megemlékezett Galamb Józsefről, annak kapcsán, hogy 100 éve indult a Ford T-Modell sorozatgyártása.
Mindkét kiadvány, a maga módján tette tiszteletét a magyar mérnök előtt. A jalopnik.com a világ egyik legnagyobb blogcsoportjának autós tagja egy hosszú cikkel, míg a Magyar Posta egy bélyegkisív révén.
Száz évvel ezelőtt a makói születésű magyar Galamb József konstruktőr-főmérnök vezetésével kezdődött meg a világot kerekekre helyező Ford T-modell sorozatgyártása. A Magyar Posta bélyegképén a Ford T-modell példányai mellett Galamb József portréja látható. A tíz bélyegképet tartalmazó bélyegkisívből húszezer példány készült.
A jalopnik oldal, amelynek erős magyar kötődése van, lévén a Gawker média csoport tagja, amelynek alapítója egy anyai ágon magyar származású angol, másfelől jelentős magyar csapat támogatja a termékek előállítását budapesti székhellyel. A jalopnik cikkének szerzője, aki maga is magyar, azt írja ideje változtatni azon, hogy Galamb József neve leginkább itthon világhírű.
Galamb 1904-ben érkezett meg Amerikába egy évre rá már Henry Ford megtette a vállalata egyik főmérnökének. Ezt követően csatlakozott a céghez Farkas Jenő is, akinek szintén jelentős szerep jutott a T-Modell sorozatgyártásának menedzselésében. Galamb amerikai sikerei után 1918-ban megalapította az első Ford márkakereskedést és mérnöki ösztöndíjat hozott létre Magyarországon.
Így készült egy Ford T-Modell:
Száz évvel ezelőtt a makói születésű magyar Galamb József konstruktőr-főmérnök vezetésével kezdődött meg a világot kerekekre helyező Ford T-modell sorozatgyártása. A Magyar Posta bélyegképén a Ford T-modell példányai mellett Galamb József portréja látható. A tíz bélyegképet tartalmazó bélyegkisívből húszezer példány készült.
A jalopnik oldal, amelynek erős magyar kötődése van, lévén a Gawker média csoport tagja, amelynek alapítója egy anyai ágon magyar származású angol, másfelől jelentős magyar csapat támogatja a termékek előállítását budapesti székhellyel. A jalopnik cikkének szerzője, aki maga is magyar, azt írja ideje változtatni azon, hogy Galamb József neve leginkább itthon világhírű.
Galamb 1904-ben érkezett meg Amerikába egy évre rá már Henry Ford megtette a vállalata egyik főmérnökének. Ezt követően csatlakozott a céghez Farkas Jenő is, akinek szintén jelentős szerep jutott a T-Modell sorozatgyártásának menedzselésében. Galamb amerikai sikerei után 1918-ban megalapította az első Ford márkakereskedést és mérnöki ösztöndíjat hozott létre Magyarországon.
Így készült egy Ford T-Modell: