2012. december. 27. 13:47 MTI Utolsó frissítés: 2012. december. 27. 13:47 Autó

Minden alacsonypadlós buszt üzembe állítanak Budapesten

Szinte minden buszvonalon lesz alacsonypadlós jármű 2013 január elsejétől, miután az összes, korábban beszerzett használt, de alacsonypadlós busz forgalomba áll a BKV-nál - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön.

A beszerzésnek köszönhetően annyi szóló és csuklós alacsonypadlós busz került a flottába, hogy néhány kiegészítő jellegű, csak csúcsidőben közlekedő, illetve midibuszokkal kiszolgált járat kivételével minden vonalon közlekedni fognak ilyen buszok. A fejlesztésnek köszönhetően a 63-as, a 118-as, a 140-es, a 143-as, a 157-es, a 186-os, a 191-es, és 243-as vonalon is lesznek akadálymentes buszok.  

A 38 darab 7700-as Volvó a kelenföldi buszgarázsba került, ezeket a buszokat jellemzően a budai, illetve a pesti belvárosi területeken közlekedtetik. A Mercedes Citarókat az óbudai garázsban helyezték el, innen szolgálják ki az óbudai és újpesti vonalakat. A budai, illetve a pesti belvárosi területekről felszabaduló, szintén akadálymentes 412-es Ikarusok átkerülnek a pesti autóbusz telephelyekre, így ezek a járművek a pesti oldalon fogják bővíteni az alacsonypadlós szolgáltatást.

Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.