Tényleg jobbak a modern fényszóró-rendszerek? Tényleg. A mindent tesztelő német autóklub az ADAC most az autók világítását tette próbára. Általában kijelenthető, hogy a fejlesztések valódi eredményeket produkálnak.
A modern világítási rendszerek biztonságosabbá teszik a közlekedést és nem csak drága prémium árú kiegészítők. Ráadásul a korábban, például csak a prémium osztályú autókban megtalálható fejlesztések már a olcsóbban és megbízhatóan működve leszivárogtak az alsóbb kategóriákba is.
Az ADAC is egy ilyen, a kompakt kategóriában kapható világítási rendszereket vizsgálta. A nyolc vizsgált modellből hét elnyerte az autóklub „jó” minősítését. A német autóklub az egyes modellek legfrissebb modelljeit vizsgálta, amelynek nyilván van hatása a végeredményre is. A sorrendet tekintve az új Golf bizonyult a legjobbnak, a BMW 1-es sorozat előtt. A Ford Focus rendszere lett az utolsó helyezett, amely árát tekintve a második legdrágább autó egyébként.
A kanyarfény, a szélesebb fénytartományú csóva vagy az olyan megoldások, mint az automatikus hosszúfény, illetve annak elvétele szembejövő forgalom esetén, a xenon kiváló fényessége.
A Golf újdonságai az adaptív xenon lámpa és a dinamikus fényerő asszisztens mind hasznos fejlesztések. Az ADAC kiemelte, hogy az egyes jellemzők tekintetében nem a Golfé a legjobb, de összességében nincs gyenge része. A BMW esetében a kanyarfény remek, a fényerőasszisztens kielégítően működik, de nem kellően érzékeny. A Mercedes A-Class kiváló fényerőben és a kanyarfény-rendszerben, az Audi A3 pedig a távolságifény-asszisztensével győzte meg a tesztelőket. Az Opel Astra és a Renault Megane is jól teljesített, a Volvo V40-es a nem meggyőző xenonjának köszönheti hetedik helyét. A nyolcadik Ford Focus fényét nem találta elég homogénnek a tesztelő csapat és hiányzik belőle a kanyarfény rendszer is.
Az ADAC megemlékezett arról, hogy a vásárlóknak 1400-2500 euró közti összegbe kerülnek pluszban az intelligens fényrendszerek.
Az ADAC is egy ilyen, a kompakt kategóriában kapható világítási rendszereket vizsgálta. A nyolc vizsgált modellből hét elnyerte az autóklub „jó” minősítését. A német autóklub az egyes modellek legfrissebb modelljeit vizsgálta, amelynek nyilván van hatása a végeredményre is. A sorrendet tekintve az új Golf bizonyult a legjobbnak, a BMW 1-es sorozat előtt. A Ford Focus rendszere lett az utolsó helyezett, amely árát tekintve a második legdrágább autó egyébként.
A kanyarfény, a szélesebb fénytartományú csóva vagy az olyan megoldások, mint az automatikus hosszúfény, illetve annak elvétele szembejövő forgalom esetén, a xenon kiváló fényessége.
A Golf újdonságai az adaptív xenon lámpa és a dinamikus fényerő asszisztens mind hasznos fejlesztések. Az ADAC kiemelte, hogy az egyes jellemzők tekintetében nem a Golfé a legjobb, de összességében nincs gyenge része. A BMW esetében a kanyarfény remek, a fényerőasszisztens kielégítően működik, de nem kellően érzékeny. A Mercedes A-Class kiváló fényerőben és a kanyarfény-rendszerben, az Audi A3 pedig a távolságifény-asszisztensével győzte meg a tesztelőket. Az Opel Astra és a Renault Megane is jól teljesített, a Volvo V40-es a nem meggyőző xenonjának köszönheti hetedik helyét. A nyolcadik Ford Focus fényét nem találta elég homogénnek a tesztelő csapat és hiányzik belőle a kanyarfény rendszer is.
Az ADAC megemlékezett arról, hogy a vásárlóknak 1400-2500 euró közti összegbe kerülnek pluszban az intelligens fényrendszerek.