December 14-én, a Toyota Aichiben található gyárlétesítményében elkészült az első, sorozatban gyártott Lexus-szupersportkocsi, az LFA utolsó példánya.
A Toyota luxusmárkájának közlése szerint az utolsó, fehér színű, Nürburgring-csomaggal felvértezett LFA elkészültekor jelen volt a szupersportkocsi-projekt főmérnöke, Haruhiko Tanahashi is. „Az utóbbi egy évtizedben szupersportkocsikkal éltem és lélegeztem, különösen az LFA-val” – mondta a szakember. „Nagyon kevés embernek adatik meg, hogy egy ilyen világklasszis szuperautó megalkotásában a kezdetektől fogva részt vehessen.”
Az LFA-t a 2000-es évek elején, P280 kódnéven kezdték fejleszteni, majd három koncepció-változat után a végleges verziót 2009-ben, a Tokiói Autószalonon tárták a nyilvánosság elé. A 4,8 literes, V10-es, 560 lóerős motorral hajtott, 326 kilométer/órás sebességre képes autó igazi nagy durranásnak bizonyult.
Az LFA-kat 2010. december 15-e óta az Aichiben található gyár dolgozóinak 170 fős elitalakulata kézzel készítette, az autóból összesen 500 példányt gyártottak. Ezek közül 50 darab kapta meg a Nürburgring-csomagot, amivel pályaversenyzésre készítették fel az autót.
A normál változatért 375 ezer dollárt, a nürburgringes verzióért pedig 445 ezer dollárt kellett leszurkolnia a szerencséseknek. A pénz nem volt elég ahhoz, hogy valaki LFA-tulajdonossá válhasson, a megrendeléseket a Lexusnak is jóvá kellett hagynia.
„A szénszálas komponensek gyártásával kapcsolatos tudás hasznosítva lesz a jövőbeli Lexus modellekben is” – jegyezte meg az LFA gyártásának lezárását hírül adó kommüniké.