Szárnyal a Volkswagen Jetta a Bonneville-i sóstó kiszáradt medrében: hétfőn a wolfsburgi gyártó a típus hibrid változatával megdöntötte az 1,5 liternél kisebb hengerűrtartalmú, turbófeltöltős motorral hajtott járművel földfelszíni sebességrekordját.
Mint ismeretes, a Volkswagen Jetta hibrid változata már augusztusban is felállított egy sebességcsúcsot Bonneville-ben, október első hétvégéjén azonban a különítmény visszatért a helyszínre, hogy részt vegyenek a Southern California Timing Association's által kiírt megmérettetésen.
Az 1,5 liternél kisebb hengerűrtartalmú, turbófeltöltős motorral hajtott járművek kategóriájában a hibrid Jetta augusztusban 297,73 kilométer/órás átlagsebességet ért el két menet során. Az új rekord 299,34 kilométer/óra, ráadásul az autót vezető Carlos Lago, a Motor Trend magazin főszerkesztője a rekordot jelentő futás második menetében átlépte a 300 kilométer/órás álomhatárt is.
A H/PS kategóriában csatába küldött Jetta hibridet 1,4 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses TSI-erőforrással és egy elektromotorral vérezték fel, amelyek együtt összesen 170 lóerőt termelnek. A hétfokozatú DSG duálkuplungos automata váltóval szerelt jármű belsejét lecsupaszították, bukókerettel, sportüléssel és versenyeken használatos biztonsági övvel látták el. Az autót a futómű átalakításával leültették, a hagyományos kerekek helyére pedig a sóstóhoz leginkább megfelelő felniket és abroncsokat szerelték.
„Lenyűgöző projekt volt a wolfsburgi mérnökcsapat számára, akik integrálták a komplex hibrid elemeket és rövid idő alatt rendkívül komoly erőt generáltak annak érdekében, hogy meglegyen a rekord” – mondta Marc Trahan, a Volkswagen minőségért felelős részlegének elnökhelyettese.