2012. szeptember. 26. 08:19 MTI Utolsó frissítés: 2012. szeptember. 26. 09:07 Autó

Bajban a magyar buszgyár?

Kaposvárra összpontosítja gyártási tevékenységét a NABI, miközben acélvázas autóbuszokat gyártó budapesti üzemében a termelés lassítására kényszerül, ami 79 munkahelyet érint – tudta meg a Napi Gazdaság.

A döntésben az is szerepet játszik, hogy a magyar gyártó az úgynevezett kompozit (műanyag vázas) autóbuszokra koncentrál, az év elején Los Angeles közlekedési vállalatától kapott mintegy 150 buszra szóló megrendelésnek köszönhetően, s ezért 200-ra bővítette a kaposvári üzemében dolgozók számát. A lap szerint ha tovább várat magára a hazai autóbusz-beszerzések rajtja, a társaság megválni kényszerül a fővárosi dolgozók egy részétől.

A NABI ígérete szerint mindent megtesz azért, hogy a közeljövőben ismét teljes kapacitással üzemelhessen a budapesti gyáregység, amely a gazdasági válság 2008-as kirobbanása ellenére sikeresen működött az elmúlt három évben, és több százmillió forintos beruházással kifejlesztette új autóbuszcsaládját. A Sirius család járművei az európai mind a magyar, mind az európai előírásoknak megfelelnek, és Baranyai Ferenc, a NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója biztos abban, hogy buszaik eséllyel indulhatnak a hazai beszerzéseken – írta a lap.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.