Autó hvg.hu 2012. június. 19. 10:11

Feltámadhat egy legendás autómárka

A Formula–1-es Monacói Nagydíj előestéjén mutatta be a Renault az Alpine A110-50-es névre keresztelt sportkocsitanulmányt, mely valamivel szelídebb változatban akár sorozatgyártásba is kerülhet - írja a Világgazdaság.

1956 Alpine Mille Miles
autohistory.blog.hu

A DeZir tanulmányautó vonásait öröklő Alpine az utóbbi évek legfeltűnőbb Renault tanulmányautója, és ehhez illően a technika sem átlagos – írja a VG. Az ülések mögé a Nissan-eredetű 3,5 literes, V6-os szívómotor kerül 400 lóerővel és 7500-as percenkénti fordulatszámhatárral, valamint karbon szívócsövekkel.

A menetteljesítményekre vonatkozó adatot ugyan nem tette közzé a Renault, de a 880 kg-os tömegből arra lehet következtetni, hogy nem túloz a gyártó, amikor a versenyautókhoz méri az Alpine-t. Már csak azért sem, mert a hatfokozatú félautomata váltó F1-es technikát vonultat fel, akárcsak a Wintax telemetria-rendszer.

Az Alpine céget 1955-ben alapította Jean Rédélé francia autóversenyző az Alpesi Kupán elért sikerek után – írja az Autótörténelem című blog. Az első hivatalos Alpine, az A106, vagy eredeti nevén Mille Miles, az 1952-es Mille Miglia típusra épült. Elkészítésében nagy segítséget nyújtottak a Chappe testvérek, akik az üvegszál-erősítésű műanyag karosszériák szakértői voltak.

A kocsi neve a Renault-tól származott, ugyanis a 4CV gyári kódja R1063 volt, Rédélé az R betűt A-ra cserélte, és elhagyta a hármast. A Renault 1973-ban az egész Alpine céget felvásárolta.

Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.