Mexikóvárosban a legszörnyűbb, Montrealban a legjobb a közlekedési helyzet egy felmérés szerint. Budapest a felsorolásban nem szerepel.
Mexikóban vezetni rémálom, míg Montrealban viszonylag gyerekjáték – legalábbis ez derül ki az IBM cég által szponzorált, 20 város 8 ezer lakójának megkérdezésével készült felmérésből, amelynek eredményét csütörtökön tették közzé. A megkérdezettek – akik mindannyian rendszeresen vezetnek – azt értékelték, hogy milyen szintű "gyötrelmet" okoz nekik a városukban való közlekedés, valamint annak következményeit a stresszt, az elvesztegetett időt és egészségüket tekintve.
"A forgalomtorlódások globálisan csökkenőben vannak, miközben az ingázás miatti gyötrelem növekvőben van" – összegezte Vinodh Swaminathan, az IBM intelligens közlekedési rendszerek igazgatója. Az igazgató magyarázata szerint a gyengélkedő gazdaságok és a magas üzemanyagárak az okai annak, hogy a legutóbbi, négy évvel ezelőtti felméréshez képest csökkent a forgalmi dugók száma. A megkérdezettek 41 százaléka letenné az autóját és tömegközlekedésre szállna át, ha az megfelelő lenne.
A városok közül Mexikóváros érte el a legmagasabb "gyötrelmi" pontszámot, 108-at, míg Montreal csak 21-es indexet kapott. A 20 vizsgált város közül a negyedik legjobb helyezést érte el Stockholm, ahol a dugódíj bevezetését követően 25 százalékkal csökkent a forgalom, és felére csökkent a közlekedési idő. Moszkvában az autóvezetők fele saját bevallása szerint naponta három óránál is többet tölt a forgalomban elakadva. A felmérésben a legnagyobb haragot a pekingi és sencseni sofőrök fejezték ki, míg az újdelhi autóvezetők hajlottak a leginkább arra, hogy feladják a forgalommal való küzdelmet és hazamennek.
A városok gyötrelmi sorrendje: Mexikóvárost Sencsen és Peking követte, majd Nairobi, Johannesburg, Bengaluru (Bangalor), Újdelhi, Moszkva, Milánó, Szingapúr, Buenos Aires, Los Angeles, Párizs, Madrid, New York, Torontó, Stockholm, Chicago, London és Montreal. Átlagosan a városlakók 60 százaléka használt autót vagy motorkerékpárt a bejáráshoz, amelynek átlagos távolsága naponta 20,6 kilométer volt 33 perc alatt. A lakosok mintegy 13 százaléka ingázott busszal és 7 százaléka vonattal.