Shell: kevesebbet autóznak a magyarok a válság óta
Az első félévben benzinből 5-6 százalékkal, gázolajból 1-2 százalékkal adott el kevesebbet a Shell Hungary Zrt. a magyar piacon, mint egy évvel korábban, a társaság szerint a nehéz gazdasági helyzet miatt az általános visszaesést mutató piaci trend a második félévben is fennmarad, amit a zrt. két új üzemanyag piacra dobásával szeretne a maga szempontjából megfordítani.
A helyzet csak a hónap elején, a fizetések átutalása után változik, ekkor ugyanis gyakoribb, hogy teletöltik a tankot a vevők. A magyar üzemanyagpiac nehéz helyzetét mutatja, hogy a júliusi adatok szerint benzin kereslete 12 százalékkal, míg a gázolajé 5 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest.
Erényi Balázs elmondta: a tapasztalatok szerint az autósok néhány forintos árelőnyért is másik kutat választanak, ezért a Shell nagyon bízik két új üzemanyagában, a FuelSave Euro 95-ös benzinben és ennek dízel változatában, amelyek tankonként 1 liter megtakarítást is lehetővé tesznek. A két új üzemanyagot eddig a magyar piaccal együtt 13 országban vezették be, s elmondása szerint mindenütt keresik az autósok.
Az eseményen ismertettek egy kutatást is, amely szerint a magyarok 60 százaléka a nehezebb gazdasági körülmények miatt kevesebbet autózik, mint korábban. Negyven százalékuk nem, de a megkérdezettek 80 százaléka ellenőrzi, mennyit fogyaszt járműve. Hatvan százalékuk tesz is azért, hogy ugyanannyi üzemanyaggal többet közlekedhessen, például karbantartja a motort, nem járatja feleslegesen, nem gyorsít és nem fékez hirtelen, megfelelő nyomást tart a kerekekben, s nem szállít feleslegesen nagy súlyt. A kutatás szerint a megkérdezettek több mint 70 százaléka örül az új spórolási tanácsoknak, 61 százalékuk pedig szívesen venne olyan üzemanyagot, amiből kevesebb kell ugyanannyi kilométer megtételéhez.
A Shell 243 kutat üzemeltet Magyarországon, s ezzel a második a piacon. A társaság világszerte 43 ezer töltőállomással rendelkezik 79 országban, s tavaly 145 milliárd liter üzemanyagot adott el.