2011. szeptember. 05. 21:32 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. szeptember. 05. 21:48 Autó

Bicikliutat építene Orbán megbízottja az osztrák határtól Budapestig

12 milliárdos kerékpárút-építési koncepció készült Garancsi István kerékpárügyi miniszterelnöki megbízott megrendelésére. A biciklis beruházás az EuroVelo 6-os európai hálózatban kötné össze a Duna-partján az osztrák határt Budapesttel.

A Kerékagy kerékpáros blog információi szerint több mint 200 kilométernyi európai színvonalú új kerékpárút megépítését tervezi Garancsi István. A nemrég kinevezett kerékpárügyi miniszterelnöki megbízott, aki a Videoton futballcsapat tulajdonosi székén keresztül került a posztra, a múlt héten Komáromban már bejelentette, hogy előrehaladott tárgyalások folynak az EuroVelo 6-os folyosó teljes magyarországi szakaszának egy kiemelt projekt keretében történő megépítéséről.

Úgy tudni, hogy az összesen 282 kilométeres szakasz felén teljesen új kerékpárút megépítésével számolnak. A fennmaradó távban felújítandó szakaszok, és mellékutak is szerepelnek. A koncepció szerint a becslések két Duna-híddal és 36 darab kisebb híddal tűzdelt szakasz megépítse közel 12 milliárd forintot igényel majd.

Az 1997 óta létező EuroVelo-hálózat 6-os jelű útvonala az Atlanti-óceán pártjától a Fekete-tengerig vezet, közel 5000 kilométer hosszan. A folyosó áthalad Franciaországon, a Loire-völgyén (Orleans), Svájcon (Bázel), és Németország déli részén (Bajorország, München), majd a Duna partját követve Ausztriában (Passau -Bécs), Szlovákiában (Pozsony/Bratislava- Komárno- ), illetve Magyarországon (Győr- Esztergom- Budapest- Csepel-sziget- Baja), Szerbiában (Belgrád), Bulgáriában (Rusze), Romániában (Turnu Magurel) vezet Constanta (Románia) kikötőjéig. A magyarországi szakasz 450 kilométer hosszú.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.