Autó Biró Csongor 2011. július. 05. 00:18

Opel Corsa teszt: rikít, de nem sportos

Frissült idén az Opel Corsa, de az Opel rátett egy lapáttal a ráncfelvarrásra: fiatalos, izgalmas színekben pompázó színes változatban is kínálják a kisautót. Az 1,4 literes benzinmotorral tettük próbára a népszerű Corsát.

A Color Edition néven futó széria látványos színkombinációkat, sötétített hátsó ablakokat, sportos felfüggesztést, 16-17 hüvelykes könnyűfém felniket, fém pedálokat, ködlámpákat, multifunkciós kormányt, látványos kipufogóvéget, fényezett tükröket, tempomatot, fedélzeti számítógépet, sebességfüggő szervokormányt tartalmaz.

bcs


1,2 literes, 85 lovas motorral a színes variáns három-, vagy öt ajtóval 3,415 millió forinttól, 1,4 literes motorral 3,489 forinttól kapható. Tesztautónkat jól felszerelték: a kettős fényezés 100 ezer, a 17-es kerekek légkondival, bicskakulccsal, távnyitóval, elektromos ablakokkal elöl 375 ezerért, a négy légzsák 83 ezer, fűthető kormánykerék és első ülések 68 ezer, tolatásérzékelő 61 ezer, isofix-ülések 20 ezer, aktív fejtámlák 40 ezer, navigáció USB-vel 165 ezer – ami összesen közel 4,4 millióra rúg. (Az ESP-t 125 ezer forintért mérik, hat légzsákkal együtt csomagban 100 ezer forint.)

bcs


Szép az autó, tetszett a sárga és a fekete klasszikus kombinációja. (A fekete tetőt elsőre nem vesszük észre, ha meg igen, azt hisszük, panoráma üvegtető.) Az autó egyik leglátványosabb eleme a fekete felni, kár, hogy a hátsók mögött dobfékek lapulnak, elrontják a sportos összhatást. Mert nagyon pöpec a kicsi autó, a sportos kipufogóvég is izmokról árulkodik. Az izmok azonban szétfolynak a színes köntösben, a krómozott vég hangtalan, a kocsi erőtlen. De nem is várhatunk többet, a Color Edition egy optikai-kényelmi csomag, a motor maradt változatlan: 1,4-es alap. Városban nincs is vele semmi gond, pörgetve szépen húz, a nyomatékszegény erőforrás, a hatodik sebesség úgy kellene neki, mint egy falat kenyér. A váltást jelzés segíti, így kímélve a motort a magas fordulatszámtól, a sofőrt pedig a túlzott tankolási költségektől. 

bcs


Nem fullad le könnyen, lámpától lámpáig elfogadhatóan gyorsul, 100 kilométer/órás sebességig csendes, fölötte kínlódik, mint egy reluxa alá szorult darázs. 100-nál 3000-et, 130-nál négyezret forog a főtengely, a kocsi dinamikája felszívódik, szépen tartja a pályatempót, de inkább városi autó. Fogyasztásban nem bajnok, az 500 kilométeres teszten mért hétliteres átlagfogyasztás nem kirívóan jó érték, de nem is ad okot a bosszúságra. Annál inkább idegesítőbb a kézi váltó pontatlansága, amely a harmadik fokozattal nincs kibékülve, legszívesebben kihagyná és ugrana ötösbe. Az Astra és az Insignia sokkal precízebb váltót kapott, a Corsának még fel kell nőnie testvéreihez.

A feszesre szabott kormány túl feszes, izeg-mozog, a legkisebb érintésre is kanyarodik az autó, muszáj erős marokkal fogni, és finom mozdulatokkal állandóan kell korrigálni. Kanyarban ennek megfelelően sportosan viselkedik az autó, enyhén túlkormányzott.

Futóműve kiváló, az úthibákról nem vesz tudomást, magyar utakra szabták. A peres gumik ellenére sem üt fel, sportos, de nem kellemetlen. Jól fordul, jó vezetni.

[[ Oldaltörés (Tágas és kényelmes) ]]

 

Az Opel Corsa négyméteres hossza ellenére tágas autó, sőt, hátul is kényelmesen el lehet férni, magam mögött nagy a térd- és lábhely, a fejemet sem verem be a tetőbe, a vállam nem ér hozzá az ajtóhoz, csak a könyökömnek van útban a kartámasz.

bcs


A színes beltér ízlés kérdése, legalább nem mondhatjuk unalmasnak. Sok a kemény műanyag, a multifunkciós kormány sárga cérnával varrott, jó fogású. Három egér mozink is van, a fedélzeti számítógép kijelzője a műszerórák között kapott helyet, az időt és a dátumot a régi Opelekben megszokott módon a középkonzol tetején lévő sárga kijelzős monitoron látjuk, a feláras bluetoothos, mp3-as, érintőképernyős navigáció pedig az elavult klímakapcsolók fölött kapott helyet. Azonban még így is nagyon lent van, menet közben alig használható, mélyre kell lenéznünk, ami veszélyt jelent a közlekedésben. Ha valaki ül még a kocsiban, javasoljuk, hogy inkább ő navigáljon. Az úti cél beállítása csak álló helyzetben ajánlott, könnyen félrenyomhatunk a kijelzőn, ami bosszúságot okoz, és veszélyt a vezetésben. A telefonnal könnyedén és biztonságosan kapcsolódik a rendszer, az USB-csatoló és a 12 voltos csatlakozó kézre esik.

bcs


Pohártartóból három van az autóban, az oldalzsebek kielégítőek, a kesztyűtartó használható. A kategória átlagának megfelelő csomagtartó duplapadlós, méretét a pótkerék kihagyásával megnövelték, a defektjavító, kompresszoros készlet a csomagtartó oldalába beépítve kapott helyet. Kettős a padló, így különböző szinteken pakolhatunk. Hátrány, hogy csak egyben dönthető a hátsó üléstámla, de a dupla padlóval sík felületet alkothatunk.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Hirdetés