Nagyon jó vezetni az egynégyes kis turbóval a Merivát, nem is szabad a szívót választani. Akinek nincs pénze a négytagú dízelcsaládra, vigye a 120 lovas benzinest. Bicikliszállítóval teszteltük az Opel kis egyterűjét, a Merivát.
A vezető üléspozíciója magas, az ötsebességes váltó pontos, határozott, a kormányzás precíz, a Meriva futóműve kiváló, nem válogatós, bírja a magyar utakat. A váltóáttétel hosszú, a lendületes haladáshoz pörgetni kell a motort. Emelkedőkön jócskán vissza kell váltani, 2000-es fordulat alatt halványan húz, turbó nélkül elveszett gyermek. Előzéseknél érezni, hogy nem izompacsirta, a 140 lovas változat pöpecebb. A takarékos vezetést váltásesedékesség-jelző segíti. A turbótól nem kell félni, nem fogyaszt sokat. Az ötszáz kilométeres teszt során 7 litert fogyasztott száz kilométeres átlagban a Meriva, főként elővárosban és városban használtam.
Telt, férfias hangja van a Merivának, így egy percig sem érezzük azt, hogy nőcis autóban ülünk. Az elődmodell kifejezetten női autó volt, a mostaniról ezt nem lehet elmondani. Az Opel mer váltani, a német márkánál nem ráncfelvarrás a modellváltás, a Meriva minden ízében megújult. A praktikus, variálható egyterűről lerí, hogy kifejezetten családi autó, két gyerekkel, vagy egy gyerekkel és egy kutyával, illetve két kutyával és egy nővel ideális szállítóeszköz. Egyik kolléga, miután beváltotta kutya-, nő- és gyerekkuponját, érdekből érdeklődően járta körbe a kocsit, és úgy tűnt a Meriva tulajdonságai meggyőzték.
A szembenyíló ajtókon mindenki derül, de senki nem érti a lényegét, hogy ez jó focikapunak, hogy körbeöleli a kiszálló csemetéket, hogy megkönnyíti a be- és kiszállást. Mindkét oldalajtó csaknem kilencven fokos szögben nyílik. A kabin hátsó végén elhelyezett ajtócsuklópántok teszik lehetővé, hogy a beszállás ott történjen, ahol a legnagyobb a hely a tető és a padló között. A szülők könnyebben hozzáférhetnek a gyermekülésekhez és segíthetnek a biztonsági övek bekapcsolásában. Könnyebb a keskeny parkolóhelyek megközelítése.
A gombnyomással működtethető elektromos kézifék növeli a parkolás biztonságosságát és kényelmességét, lejtős úton történő elinduláskor megakadályozza a gépkocsi hátragurulását, és automatikusan kienged, amikor a gépkocsi elindul.
Nézd, de szép az a kék Opel - ez a felkiáltás fogadott egy bevásárlóközpontban, parkoláskor. Ritka, amikor halljuk a fogyasztók véleményét, a Meriva tetszik a nőknek is, a hang egy anyukáé volt. A kék szín felára 118 ezer forint.
Bent jellegzetes Opel-szag fogad, nem kellemetlen. Az anyagok fele minőségi, másik fele gyenge műanyag. A belteret az Astra és az Insignia elemeiből építették, modern, ergonomikus, de nem látványos. Esti fényei telítik meg élettel, a vörös dominál. Tesztautónkat felszerelték ülés- és kormányfűtéssel, Bluetooth-kapcsolattal, elektromos tükrökkel, első elektromos ablakokkal, ESP-vel, fedélzeti számítógéppel, jó fogású multifunkciós kormánnyal, sebességtartóval, kétzónás klímával, sínen mozgatható, kivehető középkonzollal, bicikliszállítóval (170 ezer forint a felára), könnyűfém kerekekkel. A tesztautó ára extrákkal 5,4 millió forintra rúgott.
A fejtér óriási, cilinderben is beférek. Rengeteg hasznos tároló (összesen 32) áll a rendelkezésünkre. Az ajtózsebben palack is elfér, a kesztyűtartó nem túl mély, de praktikusan van kialakítva, a vezető és a mellette lévő ülés alatt is hatalmas fiók rejtőzik. A mozgatható középkonzol szinte mindent elnyel, legyen az pohár, telefon, fényképező, palack, kis táska. Ugyanitt USB- és 12 voltos csatlakozót is találunk. A Meriva hátul is kényelmes, öten is utaztunk benne, igaz, a hátsó három utas összéletkora 45 év volt. A hátsó ajtó menet közben nem nyitható, nem kell félni attól, hogy kiesünk. Az ülések előre-hátra mozgathatók (két és fél ülés van hátul, a fél nem mozog, csak lehajtható), síkba dönthetők, a csomagtartónak kettős a padlózata, van rejtett tárolója is. Tesztautónkban nem volt pótkerék, sőt defektjavító sem, a bicikliszállítóhoz ez utóbbi jár alapfelszerelésként.
A parkoló radart megspórolhatjuk, könnyen tudtam a belvárosban parkolni anélkül is a Merivával. Vannak holt terei, de megszokható. A bicikliszállítóval óvatosan kell vezetni, közel fél méterrel hosszabb lesz a kocsi. Okos megoldás, hogy hátramenet kapcsolásakor egy figyelmeztető hang jelzi, hogy ne felejtsük el a bicajt. A Flex-Fix elnevezésű rendszer hallatlanul egyszerű. Megnéztem róla egy videót, utána egy perc alatt fent volt a kocsin a bringa. Kellett egy baráti segítség is, de csak azért, hogy ne karcoljam meg első próbálkozásra a szép fényezést. Stabilan áll a bicikli, 80-90-nel is hajtottam terhelten az autó, kátyúkon át, éles kanyarokban kissé rezgett, de meg sem billent a szorítókötésben.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.