Mire képesek a táblafelismerő rendszerek?
A közlekedési jelzések szándékos és nem szándékos figyelmen kívül hagyása súlyos következményekkel járhat. Ezt mérsékelheti a főleg luxusautókban extraként rendelhető közlekedési jelzéseket felismerő asszisztens. Hogy mit tudnak az új rendszerek, az ADAC tesztelte az eddig elérhető járműmodellekben.
A kormány mögött ülve maximális figyelemre van szükség. És még ilyenkor sem lehet kizárni, hogy egy jelzőtáblát figyelmen kívül hagyunk. Jó, ha a vezetőt ezen a téren is asszisztens támogatja. Egyelőre ezek az asszisztensek egy - kivételével – csak a sebességkorlátozást képesek felismerni. A rendszerek kamerákkal mérik fel a terepet, és az integrált navigációs rendszerek adatait is felhasználják – az Opel rendszerét kivéve. A megfelelő figyelmeztetés megjelenik a kijelzőn a vezető látóterében. 500 euróig terjedő felár ellenében a rendszer egyelőre az Opel Insigniába, Opel Astrába és túlnyomó többségben a Mercedes, a BMW és a VW felső kategóriás modelljeibe rendelhető.
Opel – egyrészről – csak a kamerára hagyatkozik. Ezért viszont a rüsselsheimi rendszer egy lépéssel tovább megy, mint a többiek: nem csak a sebességkorlátozást képes észlelni, hanem az előzési tilalomra vonatkozó táblákat is. A VW-nál 2010 végén jelenik meg a rendszerfrissítés, amely már képes lesz felismerni az előzési tilalomra vonatkozó táblákat is.
És mennyire fittek az asszisztensrendszerek? ADAC tesztelte a pillanatnyilag kapható rendszereket. Alapvetően mindegyik hasznos segítségnek bizonyultak – még akkor is, ha nem bízhatjuk rájuk magunkat száz százalékosan. A tesztelt rendszerek „felismerési aránya” jelentősen eltért egymástól.
További részletek és a teszt eredménye az Autómenedzser.hu autós portálon.