Magyarországon nőtt az autópiac
Miközben Európában zsugorodott az új autók piaca szeptemberben, Magyarországon nőttek az eladások az előző évhez képest.
A JATO Dynamics autópiaci információkat nyújtó cégcsoport szerdán ismertetett adatai szerint Európában átlagosan 9,1 százalékkal estek vissza az autóeladások szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest elsősorban az új autók vásárlását támogató kormányzati programok kifutása miatt. Ezzel szemben Magyarországon éves bázison 10,57 százalék bővülést regisztrált a vállalat.
Az első kilenc hónap eladásait tekintve viszont Magyarország rosszabbul áll, mint Európa egésze: itt több mint 33 százalék volt a visszaesés a tavalyi első kilenc hónnappal összevetve, miközben Európában átlagosan mindössze 3,2 százalék volt a csökkenés. Az európai újautó értékesítések tradicionális fellegvárainak számító Anglia, Franciaország, Németország és Olaszország még mindig szenvedi a válság negatív hatásait és 2010 szeptemberi számaik egytől-egyig alulmúlják a tavaly szeptemberi értékesítési eredményeiket.
A nyugati trendekkel ellentétben a legtöbb kelet-európai és balti piac visszatért a növekedés pályájára, bár a 2009-es bázis számok igen alacsonyak, ugyanis ezek a piacok a tavalyi év hasonló időszakában érték el a válság mélypontját. A modelleket tekintve a Volkswagen Polo az egyetlen top 10-es szereplő, mely a mai csökkenő trendek ellenére is növekedést tudott elérni szeptemberben.