2010. június. 03. 22:55 HVG Utolsó frissítés: 2010. június. 03. 22:45 Autó

Tíz év, egymillió kocsi

Forradalmasítani szeretné Németország a városi közlekedést, a jövő autójához már csak egy jó akkumulátor meg sok pénz hiányzik.

Kár, hogy a német felsőoktatásban már felszámolták az elektrokémiai tanszékeket, hiszen az új feladat nagy kihívás a vegyészeknek és a fizikusoknak. Ha nem lenne annyi dolga, ő is szívesen visszatérne eredeti szakmájához, a fizikához – mondta Angela Merkel német kancellár. A feladat, amiről szó van, a mostaninál nagyobb tárolókapacitású akkumulátorok kifejlesztése, az alkalom pedig, ami nosztalgiázásra késztette az eredetileg a lipcsei egyetemen fizikusi diplomát, majd doktori címet szerzett kormányfőt, az a nemzeti mobilitás-kerekasztal volt, amit az elektromos meghajtású autóknak szenteltek a közelmúltban Berlinben.

Becsvágyó célt tűzött ki a német kormány: 2020-ra egymillió hazai gyártású elektromos meghajtású autónak kell közlekednie a német városokban. Ám jelenleg a több száz kilogrammot nyomó akkumulátor az elektromobilitás legfőbb gátja.

A teljes cikket megtalálja a legfrissebb HVG-ben.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.