Mit kell tudni a gumicseréről? - videók
A mélyebb profillal rendelkező gumikat a hátsó tengelyre kell felszerelni.
A mélyebb profillal rendelkező gumikat a hátsó tengelyre kell felszerelni. Ezt látszik igazolni a német (ADAC) és az osztrák autóklub (ÖAMTC) közösen végzett tesztje. Ugyan mindkét variánsra van pro és kontra érv: végeredményben a mélyebb profillal rendelkező gumik felszerelése a hátsó tengelyre nagyobb biztonságot nyújt.
Elsősorban a nagyobb menetstabilitás a legfőbb érv amellett, hogy a jobb gumikat hátra szereljük fel, különösen szükséghelyzetekben és vizes útburkolaton bizonyult kifizetődőnek. A jármű nem sodródik ki olyan könnyen fékezéskor és sávváltáskor. Ez különösen érvényes olyan járművekre, melyek nincsenek felszerelve ESP-vel. A pördüléses balesetek az esetek többségében nagyobb sérülési rizikót hordoznak magukban, mivel fennáll a veszély, hogy a jármű átcsúszik a szemközti sávba és ott egy másik járművel ütközik. A megpördülő autónál annak a valószínűsége is megnő, hogy az autó a kevésbé védett oldalával fának vagy más akadálynak ütközik. A hosszabb fékút és a rosszabb aquaplaning tulajdonságok is azt bizonyítják, hogy a mélyebb profillal rendelkező gumikat inkább hátulra érdemes montírozni.
Hogy ne legyen túl nagy a különbség az első és a hátsó gumik profilmélysége között, az ADAC azt ajánlja, hogy a gumikat időről időre tengelyenként elölről-hátulra cseréljük. A kevesebb, mint 2,5 milliméter profillal rendelkező nyári gumikat ugyanúgy le kell cserélni újra, mint a több mint 10 éves gumikat. Semmi esetre se szereljünk fel keresztezve eltérő profillal rendelkező gumikat.
Fontos: A gumik leszerelésekor a menetirányt és a pozíciót jelöljük meg (EJ = első jobb, HB = hátsó bal). A leszerelés után alaposan tisztítsuk meg a gumikat és mindenképpen vizsgáljuk át, nincs-e rajtuk sérülés.
A túl alacsony profillal rendelkező, illetve túl öreg gumiknál gondoskodjunk a szakszerű megsemmisítésükről vagy elszállításukról. Azt, hogy mikor gyártották a gumit, a DOT-szám árulja el nekünk a gumi peremén. A 3308 például azt jelzi, hogy az abroncsot 2008 33. hetében gyártották.
A leszerelt téli gumikat lehetőség szerint száraz, hűvös és sötét helyen tároljuk. A komplett kerekeket (gumi felnivel) fektetve, egymáson tároljuk. A gumikat tartsuk távol a vegyszerektől, kenő- és üzemanyagoktól. Mivel a nem használt gumik hat hónap elteltével veszítenek a levegőnyomásból, tanácsos a keréknyomást 0,5 barral növelni. Ez azonban nem jelenti, azt, hogy a következő montírozásnál nem kell újra ellenőriznünk a keréknyomást a gumikban.