Az alig 10 példányban készült Bugatti Centodieci nem talált gazdára a párizsi árverésen, ahol a legdrágább portéka egy 14 milliárd forintos Ferrari volt.
A Bugatti 1991-ben dobta piacra a keresztségben EB 110 nevet kapott szupersportkocsit, melyből 1995-ig alig 139 példány készült.
Az 560-612 lóerős legendás EB 110 utódja lett a Veyron, majd pedig a Chiron, és a gyártó néhány éve úgy döntött, hogy utóbbiból készít egy az EB 110-nek emléket állító modellt.
Ez lett a mindössze 10 példányban készült Centodieci, melynek hatodik legyártott darabja nemrégiben az RM Sotheby’s párizsi árverésén került kalapács alá, ahol mi is alaposan körbejártuk a különleges Bugattit.


A Centodieci vonalvezetése egyrészt a közel 3,5 évtizedes múltra visszatekintő felmenőre, másrészt pedig egy sci-fi autóra emlékeztet.
A lemezek alatt nem titkoltan a Chiron technikája rejtőzik, vagyis többek közt egy 8 literes négyturbós W16-os motor, mely egy hétfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül nem kevesebb, mint 1600 lóerőt, illetve 1600 Nm-t szabadít rá a négy kerékre.


A Chironnál 20 kilogrammal könnyebb, de még így is 1976 kilogrammos Centodieci mintegy 2,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, 6,1 másodperc alatt megvan neki a 0-200, és a 0-300-as sprintet is letudja alig 13,1 másodperc alatt. A végsebesség elektronikusan 380 km/h-ra van korlátozva.
A mellékelt fotókon látható autó Quartz White, Grey Carbon fényezéssel, illetve Beluga Black, Gris Rafale belsővel rendelkezik, és eddig mindössze 437 kilométert hagyott maga mögött.


A svájci első tulajdonosa által eladásra kínált autó értékét az árverés előtt 10-15 millió euróra (4-6 milliárd forint) becsülték, ám végül nem cserélt gazdát a kocsi, mert a licitnek túl korán, 9 millió eurónál (3,6 milliárd forint) vége szakadt.
A Centodieci kívül kék, belül fekete első példányát 2022 júniusában adták át a megrendelőnek, a fehér fényezésű és kék utasterű utolsó darabot pedig 2022 decemberében szállították le.




Az újonnan mintegy 10 millió euróba került Centodieciből Cristiano Ronaldo is rendelt magának egy példányt, és a portugál focistának többek közt egy Chiron és egy Veyron Grand Sport Vitesse is áll a garázsában.
Az aukciós cég párizsi árverésén az a konkrét Ferrari 250 LM kelt el a legmagasabb áron, mellyel 1965-ben megnyerték a Le Mans-i 24 órás autóversenyt. A patinás olasz versenyautóért valaki több, mint 14 milliárd forintot fizetett.

Az 1800 lóerős hibrid V16-os technikájú Chiron-utód Tourbillon sajnos nem képviseltette magát Párizsban, de Veyronból, sőt EB110-ből is találtunk néhány példányt.


