2010. március. 31. 21:15 Utolsó frissítés: 2010. március. 31. 17:30 Autó

Citroen DS3 próba: meghajtottuk Talmácsi új autóját

1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.


Az antiretró-autó statikus bemutatójáról korábban beszámoltunk, ezúttal egy kis verseny keretében ismerkedtünk vad és szelíd oldalaival. A versenyt ezúttal nem mi nyertük, de a vezess.hu-s kollégával sikerült elhódítanunk a dobogó harmadik fokát. A nyeremény sajnos nem egy DS3 volt. Pedig hosszabb távon is elkacérkodnék a gondolattal. A gondolatból nem lenne valóság, a DS3 ugyanis prémium kisautó, a 155 lovas változat alapára 5,41 millió, és abba még nincs benne a trikolór a tetőn, a felni legalább 17 hüvelykes.

 

Autómenedzser.hu

Bár a Kakucs Ringen nem próbálhattuk ki, mit tud valójában a BMW-motorral szerelt autó, a közel 100 kilométeres túrán volt alkalmunk tempósabb szakaszokon is kóstolgatni az autó határait. A versenypályán pontosan 1.30, 1.40, 1.50, vagy 2.00 perc alatt kellett teljesíteni a köröket. A plusz-mínuszért hibapontokat kaptunk. A bemutató sztárvendégei, Bútor Róbert és Talmácsi Gábor nem időre autóztak, Bútor kikapcsolt ESP-vel mérnöki pontossággal vette a kanyarokat, Talma pedig tesztelte az elektronikát, minden kanyarban igyekezett keresztbe rakni a Citroent. A motoros világbajnok egy hónapig tesztel egy DS3-ast, feltehetően közúton egy kicsit nyugodtabban…

 

Autómenedzser.hu

A DS3 nem versenyautó, mégis erősen sportosnak érezzük: pontos és közvetlen a kormány, kemény a futómű, kanyarokban stabil. A motor, vagyis inkább a kipufogó hangja végigkíséri utunkat, állandó a zaj, nagyobb gázelvételnél sem bugyborékol. Jól gyorsul és az első kilométerek tapasztalatai alapján a fogyasztás sem vészes.

A sportülések jól tartanak, a kapcsolók kézre állnak, a belső dizájn nagyon ütős, a karbonhatású műanyagok csillognak, a műszerfal újszerű és tetszetős, a középkonzol áttekinthető. A hátsó sorba nem könnyű beszállni, de nem is érdemes, szűk ott a hely. A DS3-ast amúgy is vezetni kell, ha lehet, a legerősebb motorral.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Hirdetés