2010. március. 02. 18:17 MTI Utolsó frissítés: 2010. március. 02. 18:20 Autó

1,3 millió autót hív vissza a General Motors

A General Motors amerikai autógyár 1,3 millió autóját hívja vissza a szervókormány meghibásodási lehetőségének megelőzésére.

A GM - amely a legnagyobb amerikai autógyártó - az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban forgalmazott Chevrolet és Pontiac modelleket, kompakt osztályú kocsikat rendel vissza javításra. A visszahívás 2005 és 2010 között gyártott Chevrolet Cobaltokat, 2007 és 2010 között előállított Pontiac G5-ösöket, továbbá a 2005-2006-os Pontiac Pursuit és G4-es modelleket érinti. A gyár közölte: a járművek meghibásodás esetén is biztonságosak maradnak, a szervórásegítés nem szűnik meg, csak 24 kilométeres óránkénti sebesség alatt nehezebbé válhat a kormányzás.

Alan Adler, a GM szóvivője nem tudta pontosan megmondani, mennyi időt vesz igénybe az esetleg meghibásodó szervómotorok helyett újak beszerzése a gyártó JTEKT vállalattól, a cég értesíteni fogja a tulajdonosokat. A szóvivő hangsúlyozta: a meghibásodás ritka, és a kocsi nem válik irányíthatatlanná, de meglepetést okozhat a kormány felkeményedése. Az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet januárban kezdte kivizsgálni az ügyet, miután 1100 panasz érkezett arról, hogy a szóban forgó modelleknél leállt a szervórásegítés. A hiba miatt 14 baleset történt, egy ember megsérült.

A GM először a régebbi modelleket javítja ki, ugyanis a probléma többnyire 32-48 ezer kilométer megtétele után jelentkezhet. Ugyancsak ki kell cserélni a márkakereskedésekben több ezer vadonatúj kocsin a meghibásodásra hajlamos szervómotort. Az Egyesült Államokban az utóbbi hetekben kiemelt figyelmet kapott a személyautók biztonsága, miután a megbízható járműiről híres Toyota több millió kocsit hívott vissza egyebek mellett a járművek nem szándékos gyorsulása miatt. A japán gyártó világszerte 8,5 millió autót rendelt vissza a laza szőnyeg alá beakadó, valamint önmagától beragadó gázpedálok és több hibrid modellnél tapasztalt fékszoftver gondjai miatt. A Toyota több vezetője - köztük elnöke - részt vett a kongresszusban tartott meghallgatásokon. 

Hirdetés