2010. február. 05. 14:15
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2010. február. 05. 13:31
Autó
Nincs bennem bosszúvágy - interjú Rubens Barrichellóval
Rubens Barrichello tavaly reneszánszát élte a Brawn istállónál, idén pedig a szebb napokat is megélt Williams-t próbálja visszavezetni a csúcsra. Az F1 legrutinosabb versenyzője az FW32 kódjelű új autóról, idei reményeiről, Michael Schumacher visszatéréséről és sok egyéb más érdekességről is beszélt abban az interjúban, amelyet Valenciából adott az autómenedzser.hu-nak.
Több éven át tartó ínséges időszak után Rubens Barrichello tavaly újra az élvonalban találta magát, s bár a vb-címről ismét lemaradt, a Brawn istálló színeiben két futamgyőzelemmel és egy bajnoki bronzéremmel lett gazdagabb. A 37 esztendős sofőrre idén új kihívás vár, a Toyota-éra lezárulta után Cosworth V8-asokra váltó, egykoron szebb napokat is megélt Williams istálló színeiben próbál szerencsét.
A sportág történetének nagydíj-indulási rekordere - akinek várhatóan az idei Magyar Nagydíj lesz a 300. futama a legelitebb géposztályban - ezen a héten próbálta ki először idei versenygépét, az FW32 kódjelű konstrukciót. Ennek apropóján az autómenedzser.hu az első tesztről, idei reményeiről, az életét éveken át megkeserítő Michael Schumacher visszatéréséről és egyebekről faggatta a 11 futamot nyerő brazilt, aki Valenciából válaszolt kérdéseinkre.
Új év, új csapat, új remények. Mit vársz az idei szezontól?
- Izgatott vagyok. Nem titkolom ugyanis, hogy az évek során több ízben is megfordult a fejemben, milyen lenne a Williams istállónál versenyezni. Mindig úgy véltem, hogy ez a csapat nagy küzdő, mint ahogyan én is az vagyok és soha nem adják fel, mint ahogyan én sem. Nagyszerű, hogy most együtt lehetünk.
Két tesztnap után mit gondolsz az FW32-es Williamsről?
- Két remek napon vagyok túl. Egyik napról a másikra pokolian sokat javítottunk az autón. Elégedett vagyok azzal, ahol jelenleg tartunk. Versenyzőként természetesen mindig azt szeretném, hogy a kocsi rögtön, már az első napon is nagyon gyors legyen, de dolgoztunk a beállításokon és az autó jól reagált, jobb lett. Folytatnunk kell az ismerkedést, de bíztató a helyzet, eddig minden jól alakult.
Milyen következtetéseket lehet levonni az év eleji tesztelésekből?
- Ilyenkor csak azt tudod felmérni, hogy mennyit javultál te magad, mennyivel másabb az autód az előzőhöz képest és mennyit javult a csapatod. Azért, mert semmit nem tudsz arról, hogy mit csinálnak a többiek, mennyi üzemanyag van a tankjukban. A sebességkülönbségekből lehet ugyan következtetni arra, hogy éppen több vagy kevesebb üzemanyaggal autóznak, de az első teszten még ez is túlságosan korai. Idén az első versenyig még nehezebb lesz felmérni a helyzetet. Csak Bahrein után lehet rálátásunk arra, hogyan alakulnak az idei erőviszonyok. Addig marad a munka, igyekszünk minél jobban elkészíteni a házi feladatot.
Idén tovább bonyolítja a helyzetet az is, hogy nagyobb lett az autók benzintankja...
- Igen, az üzemanyagtankok sokkal nagyobbak lettek. 160 kilogrammnyi üzemanyag körönként akár négy másodpercnyi hátrányt is eredményezhet. Emiatt lehet, hogy az egyik tesztnapon valaki az eredménylista utolsó helyén végez, másnap viszont már az élen tanyázik.
Mennyi esélyt látsz arra, hogy a múltban roppant sikeres Williams újra a régi önmagát idézze?
- Nagyon bízom benne, hogy együtt visszatérhetünk a csúcsra. Hiszek ebben, mert láttam őket, amikor sikeresek voltak. Aki egyszer győzött, az tudja, hogyan kell győzni. Lehet, hogy volt pár rossz évük, amikor nem nyújtottak túl jó teljesítményt, de biztos vagyok benne, hogy eljön még a csapat ideje. Egyetértésben dolgoznak, ami nagyon fontos.
Idén újra ott lesz a mezőnyben korábbi csapattársad, Michael Schumacher is, akivel egyáltalán nem volt felhőtlen a viszonyod. Milyen érzéseid vannak a visszatérésével kapcsolatban?
- Semmilyen bosszúvágy vagy hasonló nincs bennem. Michael fantasztikus pilóta, aki szerintem elsősorban azért tért vissza, hogy tanítómestere legyen az ifjú Nico Rosbergnek. Ő is ugyanolyan ellenfél számomra, mint a többiek. Rajtunk múlik, hogy az autónk alkalmas lesz-e arra, hogy győzzünk. Az legkevésbé sem foglalkoztatna, hogy éppen őt vagy mást győztünk le.
Az interjó folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon.
Az ünneplő Rubens Barrichello a pódiumon, miután győzött tavaly Valenciában © MTI/EPA |
Új év, új csapat, új remények. Mit vársz az idei szezontól?
- Izgatott vagyok. Nem titkolom ugyanis, hogy az évek során több ízben is megfordult a fejemben, milyen lenne a Williams istállónál versenyezni. Mindig úgy véltem, hogy ez a csapat nagy küzdő, mint ahogyan én is az vagyok és soha nem adják fel, mint ahogyan én sem. Nagyszerű, hogy most együtt lehetünk.
Két tesztnap után mit gondolsz az FW32-es Williamsről?
- Két remek napon vagyok túl. Egyik napról a másikra pokolian sokat javítottunk az autón. Elégedett vagyok azzal, ahol jelenleg tartunk. Versenyzőként természetesen mindig azt szeretném, hogy a kocsi rögtön, már az első napon is nagyon gyors legyen, de dolgoztunk a beállításokon és az autó jól reagált, jobb lett. Folytatnunk kell az ismerkedést, de bíztató a helyzet, eddig minden jól alakult.
Milyen következtetéseket lehet levonni az év eleji tesztelésekből?
- Ilyenkor csak azt tudod felmérni, hogy mennyit javultál te magad, mennyivel másabb az autód az előzőhöz képest és mennyit javult a csapatod. Azért, mert semmit nem tudsz arról, hogy mit csinálnak a többiek, mennyi üzemanyag van a tankjukban. A sebességkülönbségekből lehet ugyan következtetni arra, hogy éppen több vagy kevesebb üzemanyaggal autóznak, de az első teszten még ez is túlságosan korai. Idén az első versenyig még nehezebb lesz felmérni a helyzetet. Csak Bahrein után lehet rálátásunk arra, hogyan alakulnak az idei erőviszonyok. Addig marad a munka, igyekszünk minél jobban elkészíteni a házi feladatot.
Idén tovább bonyolítja a helyzetet az is, hogy nagyobb lett az autók benzintankja...
- Igen, az üzemanyagtankok sokkal nagyobbak lettek. 160 kilogrammnyi üzemanyag körönként akár négy másodpercnyi hátrányt is eredményezhet. Emiatt lehet, hogy az egyik tesztnapon valaki az eredménylista utolsó helyén végez, másnap viszont már az élen tanyázik.
Mennyi esélyt látsz arra, hogy a múltban roppant sikeres Williams újra a régi önmagát idézze?
- Nagyon bízom benne, hogy együtt visszatérhetünk a csúcsra. Hiszek ebben, mert láttam őket, amikor sikeresek voltak. Aki egyszer győzött, az tudja, hogyan kell győzni. Lehet, hogy volt pár rossz évük, amikor nem nyújtottak túl jó teljesítményt, de biztos vagyok benne, hogy eljön még a csapat ideje. Egyetértésben dolgoznak, ami nagyon fontos.
Idén újra ott lesz a mezőnyben korábbi csapattársad, Michael Schumacher is, akivel egyáltalán nem volt felhőtlen a viszonyod. Milyen érzéseid vannak a visszatérésével kapcsolatban?
- Semmilyen bosszúvágy vagy hasonló nincs bennem. Michael fantasztikus pilóta, aki szerintem elsősorban azért tért vissza, hogy tanítómestere legyen az ifjú Nico Rosbergnek. Ő is ugyanolyan ellenfél számomra, mint a többiek. Rajtunk múlik, hogy az autónk alkalmas lesz-e arra, hogy győzzünk. Az legkevésbé sem foglalkoztatna, hogy éppen őt vagy mást győztünk le.
Az interjó folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon.