Seat Exeo teszt: Audi a Seattól Passat áron
A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.
A nyolcvanas évekig Fiat géneket, a VW-bevásárlás után főként Volkswagen klónokat gyártott a Seat. A sorba most beállt a csoport ékköve, az Audi is, a spanyolok nem kis örömére. Nem csupán az autót koppintották le a spanyolok, hanem az egész ingolstadti gyártósort is megörökölték, a martorelli üzem napi 450 autó összeállítására is képes.
A 4,661 méter hosszú, 460 literes csomagtérrel büszkélkedő szedán terhelhetősége 560 kilogramm. Elöl nincs gond a helykínálattal, finom a bőrülés, csak fenékben kissé szűk a kagylósított kialakításnak köszönhetően. Ami elöl megfelelő, az hátul szűkös, mind a fej-, mind a váll-, mind a lábtér elmarad a kategóriában megszokottól, az alapjaiban kisebb Octaviában kényelmesebben utazhatunk. A csomagtartó bőkezű, nyílása szűk, a hátsó ülések dönthetők. Az egyke pohártartó elöl csak 0,33 palacknak jó, a kesztyűtartóban külön hűtődoboz található.
© Autómenedzser |
Hiába, a VW-ben és az Audiban példásan teljesítő motor a Seatban hangos és vibrál, mozgatja a gázpedált és alig észrevehetően a kocsit is. Azt kell, hogy higgyem, direkt. Fogyasztása nem vészes, a 350 kilométeres, vegyes üzemű tesztünk során 7,1 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként.
A beltér egy az egyben az Audi A4 kabriójé, csak műszeróra számlapjának a tipográfiája seatosak, a kormányt, a kapcsolókat, a klímát, a fedélzeti számítógépet, a Bluetooth-kapcsolódást, a középkonzolt, a puha műanyagokat és még a szagokat is családon belül örökölte az Exeo. Sajnos az akadozó, darabos váltót is, az Audi selymes futóművét felváltotta a spanyolok pattogósabb, sportosabb felfüggesztése.
Ami idegen az Audi életérzéstől, az az irányjelző idegesítő kattogása, valamint a könyöktámasz haszontalansága, ez utóbbi zavart a vezetésben, így az első percben felhajtottam.
© Autómenedzser |
Szembesítés, avagy mit tud a konkurencia:
Kétliteres dízel alapmodell | Teljesítmény (LE) | Átlagfogyasztás (vegyes, liter) | Tengelytáv(mm) | Csomagtér(l, pótkerék nélkül) | Listaár(millió Ft) |
Seat Exeo | 143 | 5,5 | 2692 | 442 | 7,429 |
Mazda 6 | 125 | 5,6 | 2725 | 519 | 6,969 |
VW Passat | 140 | 5,6 | 2709 | 565 | 7,861 |
Citroen C5 | 138 | 6,0 | 2815 | 439 | 7,59 |
Renault Laguna | 130 | 6,0 | 2756 | 450 | 6,95 |
Ford Mondeo | 143 | 6,2 | 2850 | 550 | 7,546 |
Opel Insignia | 130 | 5,8 | 2737 | 500 | 7,6 |
Toyota Avensis | 126 | 5,4 | 2700 | 509 | 6,845 |
Audi A4 | 136 | 4,8 | 2808 | 480 | 8,448 |