2009. november. 24. 21:04 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. november. 24. 14:17 Autó

Seat Exeo teszt: Audi a Seattól Passat áron

A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.

A nyolcvanas évekig Fiat géneket, a VW-bevásárlás után főként Volkswagen klónokat gyártott a Seat. A sorba most beállt a csoport ékköve, az Audi is, a spanyolok nem kis örömére. Nem csupán az autót koppintották le a spanyolok, hanem az egész ingolstadti gyártósort is megörökölték, a martorelli üzem napi 450 autó összeállítására is képes.

A 4,661 méter hosszú, 460 literes csomagtérrel büszkélkedő szedán terhelhetősége 560 kilogramm. Elöl nincs gond a helykínálattal, finom a bőrülés, csak fenékben kissé szűk a kagylósított kialakításnak köszönhetően. Ami elöl megfelelő, az hátul szűkös, mind a fej-, mind a váll-, mind a lábtér elmarad a kategóriában megszokottól, az alapjaiban kisebb Octaviában kényelmesebben utazhatunk. A csomagtartó bőkezű, nyílása szűk, a hátsó ülések dönthetők. Az egyke pohártartó elöl csak 0,33 palacknak jó, a kesztyűtartóban külön hűtődoboz található.

© Autómenedzser
Az auto-motor-und-sport összehasonlító tesztjében az Exeo kombi nem vizsgázott túl jól a márkán belül, a jávorszarvas teszten, a szlalomban, a kanyarstabilitási próbán és a hirtelen kikerülési manőverben is az utolsó lett a tízes mezőnyben, lemaradva az új A4 és a Passat kombijától, amelyek természetesen a dobogó élén végeztek. Ennek ellenére nem kell elkeseredniük a seatosoknak, egyrészt, mert ez egy kombiteszt volt, másrészt, ahhoz képest, milyen öreg konstrukció az Exeo, megállta a helyét és a nyolcadik lett, összesítésben megelőzve a Citroen C5-öt és a Mazda 6-ot.

Hiába, a VW-ben és az Audiban példásan teljesítő motor a Seatban hangos és vibrál, mozgatja a gázpedált és alig észrevehetően a kocsit is. Azt kell, hogy higgyem, direkt. Fogyasztása nem vészes, a 350 kilométeres, vegyes üzemű tesztünk során 7,1 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként.

A beltér egy az egyben az Audi A4 kabriójé, csak műszeróra számlapjának a tipográfiája seatosak, a kormányt, a kapcsolókat, a klímát, a fedélzeti számítógépet, a Bluetooth-kapcsolódást, a középkonzolt, a puha műanyagokat és még a szagokat is családon belül örökölte az Exeo. Sajnos az akadozó, darabos váltót is, az Audi selymes futóművét felváltotta a spanyolok pattogósabb, sportosabb felfüggesztése.

Ami idegen az Audi életérzéstől, az az irányjelző idegesítő kattogása, valamint a könyöktámasz haszontalansága, ez utóbbi zavart a vezetésben, így az első percben felhajtottam.

Régit vagy újat? (Oldaltörés)



© Autómenedzser
Ugyanazon a telepen, ahonnan kölcsönvettem az Exeót, glédában álltak a győri, céges használatú új A4-esek, amelyek hasonló áron kaphatók, egyévesen 20-30 ezer kilométerrel, még gazdagabb felszereltséggel. Adódik tehát a dilemma: használt új Audit, vagy új régi Audit vegyen az ember. Ha valaki kényelmes, megbízható és biztonságos, szép autót akar, de nem szeretne vele hivalkodni, jó helyen jár, ahogy az a cégvezető is, aki takarékos presztízsflottát állít össze beosztottainak. Az Audi vásárlóit nem zavarja meg a Seat húzása, ám a klasszikus VW-flottásokat talán igen. Egy Passat árából gazdagabb felszereltségű Seat lehet a hivatalnok jutalma, ha lemond a márkajelzés és a nagyobb helykínálat adta előnyökről.

Szembesítés, avagy mit tud a konkurencia:

Kétliteres dízel alapmodell

Teljesítmény (LE)

Átlagfogyasztás (vegyes, liter)

Tengelytáv(mm)

Csomagtér(l, pótkerék nélkül)

Listaár(millió Ft)

Seat Exeo

143

5,5

2692

442

7,429

Mazda 6

125

5,6

2725

519

6,969

VW Passat

140

5,6

2709

565

7,861

Citroen C5

138

6,0

2815

439

7,59

Renault Laguna

130

6,0

2756

450

6,95

Ford Mondeo

143

6,2

2850

550

7,546

Opel Insignia

130

5,8

2737

500

7,6

Toyota Avensis

126

5,4

2700

509

6,845

Audi A4

136

4,8

2808

480

8,448


Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Hirdetés