2009. november. 23. 06:40
automenedzser.hu
Utolsó frissítés: 2009. november. 22. 21:24
Autó
Autóalkatrészek: lejár a szavatosságuk
A csereintervallum a német Auto Test magazin szerint legtöbbször 10-15 év között van.
A csereintervallum a német Auto Test magazin szerint legtöbbször 10-15 év között van. Az újabb autóknál a légzsákok és az övfeszítők gyakran egészen a bezúzásig a fedélzeten maradhatnak. A szavatossági dátumot a kezelési könyvben találjuk vagy közvetlenül a gyártótól kérdezhetjük meg. A lejárt légzsák lehetséges, hogy nem nyílik ki balesetkor. Ezzel nőhet a súlyos sérülések kockázata. A csere költsége a légzsákok számától, a modelltől és a jármű korától függően 150-500 ezer forint között van.
A beltéri (pollen) szűrőt minden 15 ezer kilométer után, de legkésőbb egy év után cseréljük, különben a fűtés és a klímaberendezés elszennyeződik, az ablakok párásodnak belülről, az utastér nedves lesz. A szavatosságot a kezelési könyvben jelölik, vagy a gyártótól kérdezhetjük meg. A szűrőcsere költsége 3-6 ezer forint között van.
A vezérműszíjcsere intervalluma a gyártótól és a modelltől függően 75-150. ezer kilométer között van. A szavatosságot itt is a kezelési könyvből vagy a gyártótól tudhatjuk meg. A vezérműszíj elszakadása komoly károsodáshoz, akár a motor teljes károsodásához vezethet.
A fékfolyadékot kétévente kell cserélni. Mivel az idő múlásával vizet szív magába, a fékrendszer kihagyhat vagy rozsdásodhat. A folyadék cseréje 10 ezer forint körüli összeg. A motorolajat legalább 12-18 havonta cseréljük, de maximum 2 év után mindenféleképpen. A lejárati idő a motortérben elhelyezett figyelmeztető cédulán találjuk. Az elhasznált olajtól csökkenhet a viszkozitás és a kenőképesség. A kopás nő.
A gumik cseréje legkésőbb 6 év után esedékes. Az DOT-szám a gumi külső peremén megmutatja a a gyártás hetét és évét, a DOT 5004 a 2004-es év 50. hetét jelenti. Ha nem találjuk a DOT-számot, vegyük fel a gyártóval a kapcsolatot. Ha a gumi öregszik, a féktáv és az oldaltartás romlik.
Az elsősegélydoboz tartalmát is rendszeresen át kell vizsgálni. A steril eszközök szavatossága 5 év, a lejárat dátumát a csomagoláson találjuk. Korábban a teljes doboz szavatosságát egyben ellenőrizték a rendőrök, a megváltozott szabályok alapján nem kell kidobni a dobozt 3 év után, csak a tartalmát kell cserélni a lejáratnak megfelelően. A sérülteket nem láthatjuk el lejárt kötözőszerrel, a lejárt ragtapasz nem ragad már, az olló rozsdásodhat.
A beltéri (pollen) szűrőt minden 15 ezer kilométer után, de legkésőbb egy év után cseréljük, különben a fűtés és a klímaberendezés elszennyeződik, az ablakok párásodnak belülről, az utastér nedves lesz. A szavatosságot a kezelési könyvben jelölik, vagy a gyártótól kérdezhetjük meg. A szűrőcsere költsége 3-6 ezer forint között van.
A vezérműszíjcsere intervalluma a gyártótól és a modelltől függően 75-150. ezer kilométer között van. A szavatosságot itt is a kezelési könyvből vagy a gyártótól tudhatjuk meg. A vezérműszíj elszakadása komoly károsodáshoz, akár a motor teljes károsodásához vezethet.
A fékfolyadékot kétévente kell cserélni. Mivel az idő múlásával vizet szív magába, a fékrendszer kihagyhat vagy rozsdásodhat. A folyadék cseréje 10 ezer forint körüli összeg. A motorolajat legalább 12-18 havonta cseréljük, de maximum 2 év után mindenféleképpen. A lejárati idő a motortérben elhelyezett figyelmeztető cédulán találjuk. Az elhasznált olajtól csökkenhet a viszkozitás és a kenőképesség. A kopás nő.
A gumik cseréje legkésőbb 6 év után esedékes. Az DOT-szám a gumi külső peremén megmutatja a a gyártás hetét és évét, a DOT 5004 a 2004-es év 50. hetét jelenti. Ha nem találjuk a DOT-számot, vegyük fel a gyártóval a kapcsolatot. Ha a gumi öregszik, a féktáv és az oldaltartás romlik.
Az elsősegélydoboz tartalmát is rendszeresen át kell vizsgálni. A steril eszközök szavatossága 5 év, a lejárat dátumát a csomagoláson találjuk. Korábban a teljes doboz szavatosságát egyben ellenőrizték a rendőrök, a megváltozott szabályok alapján nem kell kidobni a dobozt 3 év után, csak a tartalmát kell cserélni a lejáratnak megfelelően. A sérülteket nem láthatjuk el lejárt kötözőszerrel, a lejárt ragtapasz nem ragad már, az olló rozsdásodhat.
Autó
automenedzser.hu
2009. november. 18. 07:26
Baleset nyári gumival télen. Fizet a biztosító?
Autó
automenedzser.hu
2009. október. 27. 08:22
Végkiárusítás: autók óriási kedvezménnyel
Autó
automenedzser.hu
2009. november. 06. 13:15
Autóvásárlási tippek nőknek
Autó
automenedzser.hu
2009. november. 19. 11:00
Segít téli gumit választani a Porsche
Autó
automenedzser.hu
2009. november. 13. 14:37