Váratlanul visszatértek az izomautók
Az amerikai autóeladások általában siralmas képet mutatnak, egy szegmens azonban szokatlanul sikeres; a The Wall Street Journal az izomautók visszatéréséről írt.
A gazdaság folytatódó gyengélkedése és a munkanélküliség növekedése ellenére, továbbá annak dacára, hogy a nyári roncsprémium program után az autóértékesítések erősen visszaestek az Egyesült Államokban, mind többen vesznek bődületes erejű utcai sportkocsikat, úgynevezett izomautókat.
© Ford |
Amerikában a sportkocsi kategóriába nagyon sok modell belefér, kezdve a 22 ezer dolláros Mazda Miatától (Európában MX-5) egészen a Ferrari 599 Fioranóig, amelyhez 300 ezer dollárért lehet hozzájutni. A kereslet ezen belül, a szakma által a közepes méretű sportos kocsiknak nevezett alkategóriában növekszik.
Olyan, általában 300 lóerősnél erősebb motorral felszerelt, kétajtós, szűk hátsó üléses, feltűnő külsejű modellekről van szó, amelyek ára 30 ezer dollár alatt kezdődik. A gyártók ezekkel az autókkal nemcsak a tehetős középkorú vevőket célozzák meg, a potenciális vevők közé tartoznak a gazdag családok 20 éves gyerekei vagy az idősebb korosztály tagjai is.
© auto-motor-und-sport.de |
Szakemberek azonban rámutatnak: még ha tartós marad is az izmos sportkocsik iránti kereslet, ez nem lesz képes felemelni az amerikai autóipart, ugyanis a személyautók piacának sovány, mindössze 2 százalékos részét képezik.