Mitsubishi Colt Ralliart teszt: 31 ezer forintért adják a lóerőt
Ráfért a felújítás a Mitsubishi Coltra, elődjének nem volt egyénisége. A redizájn azonban nem sikerült: az autó orra megkapta ugyan a jellegzetes vadászrepülős hűtőmaszkot, ám a kocsi fara és beltere kiveri a biztosítékot. A Ralliart felszereltség és az élvezetes vezetést ígérő izmos motor enyhít a bajokon. A Colt 1,5-ös turbómotorral vérpezsdítő örömautó. Kiváló ralialap.
Furcsa, hogy női autó kinézete ellenére egyetlen nőnek, csajnak, lánynak, asszonynak sem tetszett. Azt mondták rá, ronda, szinte szabadkoznom kellett, hogy ilyen bestiát tesztelni mertem.
Az autó külsejét morcosabbra vették a Ralliart szakemberei, a kötények, a küszöbidomok, a hátsó szárny, a 16 hüvelykes sötétszürke könnyűfém felnik széles, 205/45-ös abroncsokkal és a formás kipufogóvég jelzik a Mitsubishi versenysportos tapasztalatait. A kis Colt belekiabálja a világba, hogy világbajnok vérvonalából származik. De mivel csúnyácska, a kiabálással nem megy semmire, másképp kell bizonyítania. A sofőr tudja ezt, és a kezdeti tétova méregetés, az ótvaros belső fikázása, a kőkemény futómű és az alig szervós kormány ízlelgetése után megteszi, amit egy férfinak tennie kell: beletapos a gázba. A kisautó ledobja álságos szerkóját és vadállatként veti bele magát az aszfaltcsíkok dzsungelébe. Hörög a kipufogó, visít a turbó és tépi ki kezünkből a 150 ló ereje a kormányt. Belefáradt a kezem, belefájdultak az ízületeim a zabolázásba, komoly munka a Colt turbó vezetése, a feleségemnek emiatt nem tetszett a kocsi. A kemény és merev kormányt nem szereti, a rázós futóművet és a nehezen helyet találó váltót sem komálja.
© Autómenedzser |
A vezetés élménye után csak legyintek, amikor ócsárolják az elavult kapcsolókat, a minősíthetetlen anyagválasztást és a viszonylag magas, közel ötmilliós árat. És még nem is beszéltünk a drasztikus étvágyáról. A közel nyolcszáz kilométeres, tempós tesztelés során 9,27 liter benzint fogyasztott az 1,5-ös turbós Colt.
A váltó túl mélyen van, jellegtelen a fogása, de fő baja, hogy csak ötsebességes. A pici központi kijelzőn a számítógép jelzi a váltási pontot, nem sikerült soha eltalálnom, nem tanul a rendszer, ilyen sportos kocsiban felesleges. Futóműve pontos és könyörtelen, macskaköves úton látjuk magunk előtt Illés szekerét. Hiperaktivitása megtanítja velünk erősen markolni a kormányt, a legkisebb úthiba is büntet, ha tempósan haladunk. Kanyarban hajlamos a kitörésre, vészfékezéskor bekapcsol a vészvillogó.
© Autómenedzser |
A zajcsillapítás nulla, talán az egyik legzajosabb autó volt, amit vezettem. Nem csupán a morcos kipufogó, a peres gumik, az orrunk előtt dobogó motor ordít, de a menetzaj is elviselhetetlen. Legalább nem alszunk el benne.
Ha az ára miatt fanyalgunk, nézzük, mennyiért adnak 150 lóerős kisautót a magyar piacon.
Típus | Teljesítmény | Motor | Ár/megjegyzés | Ft/LE |
Fiat Grande Punto | 120 LE | 1,4 T-Jet | 3,7 millió / akciós ár | 30833 |
Peugeot 207 Premium | 120 LE | 1,6 VTI | 4,181 millió Ft /automata | 34841 |
Suzuki Swift Sport | 125 LE | 1,6 VVT | 4,245 millió Ft / 3 ajtós | 33960 |
Ford Fiesta Titanium | 120 LE | 1,6 | 4,283 millió Ft | 35691 |
Mitsubishi Colt Ralliart | 150 LE | 1,5 Turbo | 4,669 millió Ft | 31126 |
Alfa Romeo Mito | 155 LE | 1,4 Turbo | 5,19 millió Ft / 3 ajtós | 33483 |
Opel Corsa GSi | 150 LE | 1,6 Turbo | 5,466 millió Ft | 36400 |
Seat Ibiza FR | 150 LE | 1,4 TSI | 5,54 millió Ft / DSG-váltóval | 36933 |
Peugeot 207 RC | 175 LE | 1,6 Turbo | 5,55 millió Ft / 3 ajtós | 31714 |
Seat Ibiza SC Cupra | 180 LE | 1,4 TSI | 6,144 millió Ft / 3 ajtós | 34133 |
Opel Corsa OPC | 192 LE | 1,6 Turbo | 6,196 millió Ft / 3 ajtós | 32270 |
Renault Clio Sport | 203 LE | 2,0 | 6,49 millió Ft / 3 ajtós | 31970 |
Mini Clubman Cooper S | 175 LE | 1,6 Turbo | 7,6 millió Ft / 3 ajtós | 43428 |
BMW 118i | 143 LE | 2,0 | 7,8 millió Ft | 54545 |
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.