Toyota vagy Mercedes? Melyik a legbiztonságosabb?
Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Az új S-osztály bemutatását követően sokan mondják, hogy a Mercedes-Benz. Azonban a japánok is tartogatnak egy adu ászt.
A Mercedes-Benz S-osztály luxuslimuzin új szériáját, ami júniusban jelenik meg a piacon, olyan technikával szerelték fel, amit más gyártók még nem kínálnak Európában. Ám a távoli Japánban a Toyota felvette a kesztyűt, és eddig ismeretlen biztonsági felszereléssel állt elő.
Méghozzá nem az előkelő csúcsmodellnél, a Lexusnál, melynek a legfőbb vásárlói az Amerikai Egyesült Államokban és Európában vannak (Japánban csak egy éve lehet Lexust vásárolni). A Toyota csúcsmodelljéről, a Crown Majestáról van szó. A klasszikus, öt méter hosszú limuzinban oldalirányú ütközésnél a hátsó ülésen ülők között is kinyílik egy légzsák, így akadályozva meg azt, hogy az utasok fejükkel összeütközzenek.
© Autómenedzser |
Úgy tűnik, a Mercedes-mérnökök még nem jutottak el idáig a fejlesztésben. Mercedes-körökben természetesen kétségbe vonják, hogy a Toyota képes a reklámban ígérteket beváltani. Különösen a Toyota vészfékfunkcióval ellátott automatikus követési távolságtartó asszisztens nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, vélekednek a sindelfingeni szakemberek. Toyota ezt a Lexusban csak egy radarfrekvenciával valósította meg, míg a Mercedes ebből kettőt használ, az egyiket közelre, a másikat távolra.
© Autómenedzser |
Hasonlóan működik a Mercedes radartechnikája is, csak az még nem képes az oldalsó terület radar alá vonására.
Európai ügyfeleknek egyelőre nincs is lehetőségük a Crown Majesta megvásárlására. A szigetországban piacvezető modellt egyelőre csak Japánban árulják, ahol havonta 1000 járművet helyeznek forgalomba. Világszerte a Mercedes S-osztály vezet a luxuslimuzin kategóriában. Majdnem 90 ezret adnak el évente, a 7-es BMW és az Audi A8-as sem képesek megingatni a trónján.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |