Motorosok életét mentheti meg az új fejlesztés
Ugrásszerűen megnőtt a motoros balesetek száma. A keresztező ütközések általában tragikusan végződnek. A BMW a Connected Ride rendszerrel próbálja a jövőben a kétkerekűeket láthatóbbá tenni az autósok számára és ezzel megelőzni a súlyos baleseteket.
Idén a korábbi évekhez képest hamarabb jött a nyár és a jó idő, ez meglátszik a motorbalesetek egyre szaporodó számán is. A motorosok túl gyorsak, az autósok túl figyelmetlenek, néha a gyakorlat is hiányzik mindkét oldalon. A BMW motorkerékpár részlege olyan rendszert fejleszt, amely képes arra, hogy a motorosok és az autósok figyelmét felhívja egymásra. A motorosokat gyakran nem veszik észre az autóvezetők a kereszteződésekben. Balesetvizsgálók elemzései kimutatták, hogy leggyakrabban az autósok figyelmetlensége és a rossz helyzetfelmérés okozza az ilyen baleseteket.
© BMW |
A motornál a közelgő ütközési veszély esetén a világítás fényerejét változtatja meg a rendszer és további LED-vészlámpák lépnek működésbe a jármű oldalán, ezzel is érzékeltetve a jármű sziluettjét. Éles helyzetben még a motorkerékpár dudája is működésbe lép. A rendszert jelenleg a 175 lóerős K1300-as túramotoron tesztelik. Az automata sebességváltóval felszerelt, tekintélyt parancsoló vasparipa 2,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/ órás sebességre. Ha ezt összehasonlítjuk a 420 lóerős Porsche 911 Carrera 4S-es 4,9 másodperces eredményével, világossá válik, milyen tempóban képesek a motorok álló helyzetből indulva áthaladni egy kereszteződésen.
© BMW |
A rendszer bevezetésére 5-10 évet kell még várni. A Connected Drive (autóban jelez) és Connected Ride (motoron jelez) rendszerek szériagyártásának csak akkor van értelme, ha a járművek közötti kommunikációhoz (v2v, vehicle to vehicle) az új biztonsági rendszereket széles körben és egységesen bevezetik. Ha két jármű közül csak az egyik rendelkezik az adóvevővel, akkor marad minden a régiben: megemelkedett baleseti kockázat.