2009. április. 15. 12:30 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. április. 15. 12:31 Autó

VW, Opel, Renault - ezeket a cégautókat kedvelik a tolvajok

Bár a lopások száma az elmúlt három évben csökkenő tendenciát mutat, a márkák „részesedése” az eltulajdonított gépkocsik között közel állandó. A LeasePlan Hungária saját adatbázisában (közel 10 ezer autó és 400 ügyfél) végzett kutatása szerint az alsó-középkategóriás modellek a legnépszerűbbek a tolvajoknál.

A LeasePlan vizsgálta szerint általánosan elmondható, hogy a tévhitekkel ellentétben nem a nagy és drága autókat lopják, hanem éppen ellenkezőleg, az átlagos, középkategóriás modellek a leginkább veszélyeztetettek. Bár az elmúlt négy év adatai alapján a lopott autók összes darabszáma közel felére csökkent, a márka összetétel tekintetében szinte változatlan a dobogós sorrend: a márkáknak a LeasePlan teljes autóparkján belüli részesedését is figyelembe véve a Volkswagen, míg összes darabszámban az Opel vezeti a lopási statisztikákat, őket a Renault követi. Érdekes, hogy a Ford – habár az egyik legkelendőbb céges autó – messze elkerüli a leglopottabb autómárkák élmezőnyét.



Az átlagos és tömegek által használt típusok nem keltenek nagy feltűnést és mivel jelentős részük úgyis alkatrészként végzi, felvásárló piac mindig akad.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. február. 17. 14:52

Rodrigo Ballester, az MCC tanára, „wokebuster”: Mint volt uniós tisztviselő, szégyellem magam

Az Orbán-kormányt érő nemzetközi kritikák erőszakosabbak, mint bármelyik magyar kormányzati kampány, az MCC-ben pedig magas szintű a véleménynyilvánítás szabadsága – vallja Rodrigo Ballester, a közpénzzel és részvénycsomagokkal kistafírozott kormányközeli think tank tanára, aki 15 év uniós munka után váltott magyarországi karrierre. Az öt nyelven beszélő szakember magyarul még nem tud, az Orbán-kormány miniszteri biztosaként a kutatás és a felsőoktatás „nemzetköziesítéséért” felel. Mi volt a legnagyobb kultúrsokk, ami itt érte? Miért ezek „élete legjobb évei”? Mit érez Budapest utcáit járva?