2009. március. 19. 14:17 MTI Utolsó frissítés: 2009. március. 19. 14:13 Autó

Büntetnék az előző kamionosokat, több autópálya-rendőrt akarnak

Az autópályán történő kamionelőzés tiltásának további bővítését kezdeményezi a Fidelitas győri szervezete - közölte a szervezet elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón Győrött.

© Marton Szilvia
Radnóti Ákos emlékeztetett: tavaly kísérleti jelleggel bevezették a kamionok előzési tilalmát az M1-es és az M3-as autópálya bizonyos szakaszán, és elhangzottak olyan felvetések is, hogy lehetséges az előzési tilalom kiterjesztése további autópálya-szakaszokra. Azóta viszont nem lehetett hallani arról, hogy milyen eredménnyel zárult a kísérlet, és van-e szándék a tiltás kiszélesítéséről.
 
A Fidelitas győri elnöke csütörtökön levélben fordult Molnár Csaba közlekedési miniszterhez, amelyben tájékoztatást kért a baleseti statisztikák alakulásáról a tiltással érintett pályaszakaszokon, illetve információt kért arról is, hogy tervezik-e további autópálya-szakaszokon a tiltás elrendelését. 

Radnóti Ákos azt javasolta a tárcavezetőnek, hogy amennyiben a tavalyi kezdeményezés beváltotta a hozzá fűzött reményeket, úgy terjesszék ki a tiltást az M1-es autópálya további szakaszaira, és más autópályákra, illetve autópálya-szakaszokra is a gépjárművel közlekedők védelme érdekében. Egyúttal a közlekedési tárca vezetőjének intézkedését kérte a politikus azért, hogy minél több rendőr teljesítsen szolgálatot az autópályákon a közlekedési balesetek elkerülése érdekében.
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.