2009. március. 30. 20:05 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. március. 30. 18:29 Autó

Citroen Berlingo teszt: praktibusz

A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos...

Fotó: Bíró Milán


A Citroen Berlingo klasszikus családi egyterű, nevezhetjük kisbusznak is, hisz 240 ezer forintos felárért hétszemélyes kivitelben is elérhető. A hátsó két ülés gyerekek számára ideális, de felnőttek is elférnek, ha muszáj. A két ülés önálló, teljes értékű, minimálisan vékonyabb üléspárnájú, de a második sori utasülésekkel egyébként mindenben megegyezik. A Berlingo sajátossága, hogy a hétszemélyes kivitelhez nem jár csomagtartó, a 100 literes gyári adatot akkor sem hisszük, ha igaz. Ugyanakkor heten simán utazhatunk vele. Kipróbáltuk: négy felnőtt és három gyerek kínozta 100 kilométeres túrán a Berlingót. A megpakolt autó menetteljesítményei nem romlottak, fogyasztása sem emelkedett, ráadásul jó hangulatban telt az utazás, egészen addig, amíg a sok gyerek össze nem kapott. 

am



Sportolni voltunk, a gördeszkák, rollerek, védőfelszerelések és labdák nem fértek be az ülések mögé, ám a Citroen Berlingo van akkora kocsi, hogy semmi sem maradt otthon. Bőven jutott hely a láb alatt, az ülések alatti fiókokban, az ülések között és még nem is vettük igénybe a titkos rekeszeket a második sor padlójában, vagy a műszerfal tetején. 

am



Az ülések könnyedén kiemelhetőek, az ötszemélyes kialakítás óriási, 680 literes csomagteret rejt, a padlóból kivehető kalaptartó ilyenkor lehet hasznos. Ha szállítani akarunk, a második üléssort ki is emelhetjük, így 3 köbméteres raktér állhat a rendelkezésünkre. Akinek még ez sem elég, asztalkaként lehajthatja az anyósülést és arra is pakolhat. De lehajtott leghátsó ülésekkel is jó nagy a csomagtartó, a hűtőszekrény persze nem fér be. A fiókok, pohártartók és tárolók számát megbecsülni sem tudom, lusta voltam megszámolni. 

am



Az 1,6 literes HDi dízelmotorról megint csak ódákat zenghetnék: végtelenül takarékos, messzemenőkig rugalmas. Nyolcvanas tempóról csak a tempomatot nyomogatva visszalassíthatunk 40-re, mindezt ötös fokozatban, miközben a motor meg sem nyikkan. A váltó karja imbolyog, a kapcsolás pontatlan és nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Néhányszor be is tettem volna (ott volt a rükverc), de szerencsére a kuplungot kinyomva tartottam, míg rájöttem, hogy a Berlingo csak ötsebességes. Ennek ellenére a több mint 500 kilométeres tesztút során vegyes üzemben száz kilométerenként 5,74 liter gázolajat fogyasztott a hétszemélyes Berlingo. 

Fotó: Bíró Milán

[[ Oldaltörés: Jó az ár/érték aránya ]]


Fotó: Bíró Milán


A futómű kényelmes, a kormányzás, az úttartás és a menetdinamika azonban eszünkbe juttatja a teherautós gyökereket. Nagy szélben erősen kell szorítani a kormányt, 130 kilométer/órás sebesség fölött óriási a szélzaj, efölött nem is érdemes hajtani autópályán. 

A pedálelrendezés rossz, hosszabb lábfejjel rendelkező sofőröknek könnyen beakad a cipője orra fékezés közben. A fék amúgy sem a kedvencünk, nagyon hirtelen fog, nehéz szépen adagolni, szidott is miatta a feleségem, aki szerint irtó rosszul vezetek. 

am



A beltér elfogadható, az ülések könnyen tisztíthatóak, a vezetőülés hosszú távon azonban nem tartja jól a hátat. Sok a kemény műanyag a műszerfalon, de ezek nem zörögnek rossz úton sem. A kapcsolók, a klíma, a rádió a PSA-konszern különböző modelljeiből ismerősek, a beltér, akárcsak az autó maga, azonos a Peugeot Partnerével.

am



Tesztautónkat gazdagon felszerelték, a hétszemélyes változat egyébként is jó ár/érték aránnyal bír. 110 lovas dízelmotorral, tolóajtóval, négy légzsákkal, ESP-vel és visszagurulásgátlóval 4,8 milliót kérnek érte. A kétzónás klíma felára 70 ezer forint, a tempomat és a tolatóradar, valamint az elektromosan behajtható Dumbó-szerű visszapillantó tükrökért 145 ezer forintot kell fizetni, a kormányról is vezérelhető mp3-as rádió 65 ezer forint plusz, 40 ezer forint a tetősín, 120 ezer forintba kerülnek a 16 hüvelykes könnyűfém felnik. A Berlingo ára így sem veszélyes, tesztautónkat 5,3 millióért adnák a kereskedésben. 

am



Amilyen nagy segítség a kétoldali tolóajtó, annyira hátrány az egyben, felfelé nyíló óriási csomagtérajtó. Gyerekek, nők és alacsony növésűek alig, vagy egyáltalán nem tudják kezelni, viszont esőben be lehet alá állni. Legalább heten. 

B. Cs. 

am



[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]





Citroen Berlingo Multispace 110 HDi, 7 személyes
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1560
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő110 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 240 (260) Nm 1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2728
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4380/1810/1801
Csomagtér (liter)100 (7 üléssel)
470 (összehajtott harmadik üléssorral)
650 (harmadik üléssor nélkül)
2650 (összehajtott második üléssorral)
3000 (hátsó ülések nélkül)
Saját tömeg (kg) 1539
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 173
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 13,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7
Országúti 5,1
Vegyes5,8
Tesztfogyasztás5,74
CO2 kibocsátás (g/Km) 151
ÁRA 4,8 millió forint 
alapára 3,6 milliótól indul, 
a legolcsóbb dízel 3,9 millió forint


Hirdetés
hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.