2009. február. 26. 13:05 OTS-Hírvonal Utolsó frissítés: 2009. február. 26. 13:32 Autó

Buszfolyosó lesz az Örs vezér tere és Rákoskeresztúr között

Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesek előterjesztése alapján a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta a rákoskeresztúri buszfolyosó támogatási szerződésének aláírását. A beruházás uniós források segítségével gyorsíthatja a közlekedést a főváros egyik legforgalmasabb útszakaszán. A közgyűlés kötelezettséget vállat arra, hogy biztosítja a fejlesztés megvalósításához szükséges fővárosi önrészt, mintegy 352 millió forintot.

A buszfolyosó gyorsabb, megbízhatóbb és akadálymentesített közösségi közlekedést biztosít Rákoskeresztúr és a belváros között. A beruházás jelentősen javítja nemcsak Budapest, hanem a régió buszközlekedésének szolgáltatási színvonalát is.

A buszsávok létesítését és egy egyéb forgalmi intézkedéseket tartalmazó fejlesztések hatására Rákoskeresztúr városközpont és az Örs vezér tere (illetve átszállással belváros) között jelentősen csökken a menetidő és megszűnnek a rendszeres késések. Az érintett útvonalon a BKV-buszokra több mint 67 ezer utas száll fel naponta, így a forgalmi modellből az összes utasra számított utazási időmegtakarítás 1191 óra/nap. A projekt az agglomerációban is érzékelhető hatással bír, hiszen az elővárosi autóbuszvonalak egy része is az autóbusz-folyosót használhatja.

Az érintett útvonal teljes hosszában szegélysüllyesztésekkel, illetve vakvezető burkolati jelekkel biztosítják a megállók akadálymentesítését. A várók kiépítését, a menetrendi utastájékoztató-oszlopok cseréjét és az autóbuszsávok indokolatlan használatának megelőzésére korszerű, vezeték nélküli kamerás védelmi rendszer kiépítését is tartalmazó fejlesztés uniós pályázati forrás segítségével valósul meg. A beruházás becsült összköltsége 1,2 milliárd forint. A támogatási szerződés aláírását követően megkezdődik a közbeszerzési eljárások előkészítése. Júliusban elindulhat a kivitelezés, amely várhatóan 2010 végén fejeződik be.

A Rákoskeresztúri autóbusz-folyosó kialakítása öt szakaszból áll. A beruházás tartalmi elemei a következők:
    1. A Fehér úton az Örs vezér tere felé a meglévő útpálya szélesítésével mindkét irányban középen vezetett autóbuszsáv létesül.
    2. A Jászberényi úton, a Maglódi út és az Éles sarok között független, új autóbuszpálya épül. Ez a kialakítás a meglevő iparvágányok megszüntetését és egy iparvágány átépítését is jelenti.
    3. A Jászberényi úton a Maglódi út felé főként a meglévő útpálya alakul át, illetve három csomópontnál helyi útszélesítésekkel autóbuszsáv létesül.
    4. A Jászberényi úton a Maglódi út felé a felüljárótól egy új forgalmi sáv épül, valamint a Kozma utcai jelzőlámpás csomópont átépítése után kerül önálló buszsáv jön létre.
    5. A Pesti úton – kisebb útpálya-szélesítésekkel és forgalomtechnikai változtatásokkal – autóbuszsáv jelölnek ki három szakaszon.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.