Nagy BMW kis motorral - teszt
Megdöbbentő, hogy 1100 kilométeres hatótávolsággal fogad a közel egy éve...
Megdöbbentő, hogy 1100 kilométeres hatótávolsággal fogad a közel egy éve ráncfelvarráson átesett felső-középkategóriás bajor harcos. LED-es irányjelzői, helyzetjelzői, varázslatos fénygyűrűi összetéveszthetetlenné teszik, ennek az autónak van stílusa.
Tisztelet az autógyártóknak, hogy így kívánják kevésbé szennyezni a környezetet. Csak félő, hogy a BMW-vásárlóknak nem a kócsag, a pisztráng vagy a hegyi kecske megmentése jár a fejükben, amikor a kék-fehér emblémás márka mellett döntenek. Ők szárnyalni akarnak, farolni, motort bőgetni, a kalaptartóra bokszkesztyűt tenni, cammogó sort beelőzni, villamospályán port verni, rendőrautókat lehagyni. Reméljük ez mind nem igaz, és van közöttük olyan is, aki kényelmesen, gazdaságosan, biztonságosan akar közlekedni. Neki való az 520d, amelynek volánja mögött nem érezzük azt, hogy mi vagyunk a világ urai. Indexelünk, megköszönjük, ha beengednek a sorba, esetleg elengedjük a gyalogosakat. Bennem is ott motoszkált, hogy ez „csak” 177 lóerős, nem ugrik, nem tol olyan vehemensen. Ez a fajta kisebbrendűségi érzés idegen egy BMW-sofőrtől, ezért kétséges a legkisebb motorváltozat sikere. Bár rengeteg ügyfél kéri típusmegjelölés nélkül az autót, talán ők a takarékoskodó szerények.
Stop/start automatika nincs benne, de a BMW hatékony dinamika program jegyében készült 520d valóban kis étvágyú. A 300 kilométeres, többnyire városban elkövetett kocsikázás során 6,81 liter gázolajjal beérte száz kilométerenként. A tempó visszafogott volt, a közlekedési viszonyoknak megfelelően, de a kocsin téli papucsok voltak és a fűtés folyamatosan üzemelt. Talán egyszer siettem vele, akkor viszont tartottam a lépést a gyorshajtókkal. Hátránya, hogy könnyen lefullad, előzéskor jobban figyelni kell, kereszteződésekben többet totojázunk.
Tesztautóm különleges felszereltséggel büszkélkedhetett (Lifestyle Edition), de az extrák megmaradtak az ésszerűség határain belül: első és hátsó parkolóradar, bixenon-fényszórók, kanyarkövető lámpák, dupla ülésfűtés, sportkormány, multifunkciós hátsó könyöktámasz, Bluetooth, kilépőfény, elektromos napfénytető.
A beltér hangulata komor, szivarszobára emlékeztet, túl sötét, túl egyhangú, lehet, hogy a sötét szürke intarziás nyár fabetétek és a fekete bőr-szövet ülések miatt? Retró a stílus, nem erőltették a high-tech fílinget. Mintha tartanának ettől, pedig az autó technikailag nagyon fejlett. Az esti megvilágítás javít valamit a helyzeten, a klasszikus BMW műszerfal jól áttekinthető, a gombok, kapcsolók kezelése egyértelmű. A kényeztető és szórakoztató rendszert vezérlő iDrive még a régi, szerencsére túl sok beállítási lehetőség nincs, nem fogunk eltévedni az információk rengetegében. Navigáció nem volt tesztautómban, az iDrive segítségével a klíma, a rádió, a fedélzeti számítógép és a telefon működése szabályozható.
A BMW-s kormány hagyományosan jó fogású, elektromosan állítható, a kormányzás precíz, a futómű túl kemény, a legkisebb úthibákról is jelentést tesz. A kézi váltó pontos, csak a hátramenet és az egyes között kell jól dönteni. A kormány beszálláskor és kiszálláskor nyugalmi helyzetbe mozdul, kell is a hely, mert az ötös pilótafülkéje elég szűk. Nem éreztem nagyobbnak, mint a hármasét. Hátul egész más a helyzet, óriási a hely, nagy a lábtér és a fejtér. Ennek ellenére csak négy személynek kényelmes az autó, a középső üléspad kemény, és a kardánalagút is útban van. A csomagtartó méretes (520 liter), a kulcs helyett szolgáló indító egységről is nyitható.
B. Cs.
BMW 520d | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1995 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 177 lóerő 4000-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 350 Nm 1750-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2888 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4841/1846/1468 |
Csomagtér | 520 liter |
Saját tömeg (kg) | 1585 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 231 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 8,3 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 6,5 |
Országúti | 4,3 |
Vegyes | 5,1 |
Tesztfogyasztás | 6,81 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 136 |
ÁRA | Az autó alapára 9,99 millió Ft. A tesztelt autó ára kb. 12 millió Ft. |