2008. december. 02. 23:39 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. december. 03. 09:59 Autó

Fékteszt-szégyenlista: életről és halálról dönt

Sokszor a padlófék az egyetlen segítség az autóvezetőknek. Ilyenkor azonban néhány méter is dönthet életről és halálról. Az auto-motor-und-sport.de összeállította a saját tesztjeiben szereplő autók közül azoknak a listáját, amelyeknek a legrosszabban fogott a féke.

© auto-motor-und-sport.de
A teszt során az autókat megpakolták, mintha egy családi nyaralásra készülnének, és tízszer egymás után hirtelen padlóig lefékezték 100 kilométer/órás sebességről. A legtöbb esetben a tízszeri fékezés következtében annyira felmelegedtek a fékek, hogy a hatásuk később igen jelentősen csökkent. A fékpróbát egyenes talajon végezték. A teszt során az átlagos teljesítményeket vizsgálták, nem pedig a legjobb teljesítményt. Természetesen az eredményt az abroncsok is befolyásolják, így mindegyik autóra a gyártó által szériatartozékként adott gumikat tesztelték.

Az új hatos VW Golfnak a tizedik fékezésnél 100 kilométer/órás sebességnél 38 méterre volt szüksége ahhoz, hogy megálljon. A VW Foxnak ugyanilyen körülmények között 47 méter kellett a megálláshoz. A Cadillac Escaladenak azonban 70,1 méter. Csak az összehasonlítás kedvéért: a Ferrari 430 Scudeira és a Lamborghini Gallardo LP 560-4 100-as tempóról 34 méter alatt áll meg, a Porsche 911 GT2-nek 35 méter kell ehhez. Lássuk a legrosszabban fékező autók listáját!

Gyártó

Modell

Féktáv

Cadillac

Escalade

70,1 m

Honda

Civic 1.3i-DSi VTEC Hybrid

66,5 m

Mitsubishi

L200 2.5 DI-D Duplakabin

60,3 m

Jeep

Wrangler 3.8

57,6 m

Nissan

Navara Double Cab 2.5 dCi DPF

55,1 m

Jeep

Commander 3.0 CRD

54,3 m

Hyundai

Tucson 2.7 V6 4WD

54,3 m

Land Rover

Defender 110 TD4 Station Wagon

52,1 m

Dodge

Caliber 2.0 CRD

52,1 m

Lexus

RX 350

52,1 m

Suzuki

Jimny 1.5 DDiS

52,1 m

Honda

FR-V 2.2i-CTDi

51,4 m

Hummer

H3

50,1 m

Kia

Carnival 2.9 CRDi

49,5 m

Toyota

Land Cruiser 4.5 V8 D-4D

48,8 m

Chevrolet

Epica 2.0 D

48,8 m

Fiat

Panda 1.2 8V

48,8 m

Lada

1119 8V

48,2 m

Mitsubishi

Lancer 2.0 DI-D

48,2 m

Chevrolet

HHR

47,0 m

Chrysler

Sebring 2.0 CRD

47,0 m

Mitsubishi

Pajero 3.2 DI-D

47,0 m

Daihatsu

Materia 1.3

47,0 m

Hyundai

Grandeur 3.3 V6

47,0 m

VW

Fox 1.4

47,0 m


Autómenedzser
Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?