Csillaghullás: többen elbukják a töréstesztet
© euroncapA teszt kritizálói nehezményezték, hogy eddig a biztonságot...
© euroncap |
Ezért volt az lehetséges, hogy egy gyártó az autóját 5 csillagos eredménnyel illethette, még akkor is, ha a gyermek- és gyalogosvédelem terén gyalázatos eredményeket ért el. Az aktív biztonsági extrák, mint az ESP, sem számítottak be az értékelésbe.
Ennek most vége, mert 2009 februárjától az EuroNCAP bevezeti az összeértékelés módszerét, amiben a felnőtt-, a gyermek- és a gyalogosvédelem, illetve az elektronikus biztonsági rendszereket is egy meghatározott kulcs szerint számítják be. Az elől ülők biztonsága 50 százalékban, a gyerek- és a gyalogosvédelem egyenként 20 százalékban, az elektronikus segédrendszerek 10 százalékban számítanak bele egy-egy jármű értékelésébe.
© euroncap |
Az autóipar, az első nyilatkozatok alapján, elfogadja az új értékelési eljárást. Ám úgy vélik, a gyalogosvédelem túl nagy hangsúlyt kap az értékelésben és az elektronikus segédletek szerintük alulprezentáltak. A biztonsági szervezet az ESP-t, a biztonságiöv becsatolására figyelmezető emlékeztetőt és a sebességhatároló elektronikát díjazza csak, holott a fékasszisztens, a sávtartó rendszerek, a vészfékezésre is képes távolságtartó tempomat, a holttérfigyelő-, illetve az éjszakai látássegítő berendezések, vagy az éberséget figyelemmel kísérő rendszerek nem számítanak be az értékelésbe.