© sxc.hu |
Nincs annál viccesebb érzés, amikor az ember hátramenetbe teszi az autót, elengedi a kormányt és lélegzetvisszafojtva figyeli, hogyan manőverez helyette a robot. A németek tesztjében a győztes technológia a Volkswagené, ez volt ugyanis az egyetlen, amelyik a jó minősítést kapta. Többek között a Touran, a Tiguan és a Passat rendszerét vizsgálták szakemberek. A parkolást segítő rendszer, észleli a szabad parkolóhelyeket, és odavezeti a sofőrt a megfelelő helyre. Kívánságra az autó még be is manőverezi önmagát a helyre, a vezetőnek mindössze a gázt és a féket kell nyomnia. Hiányossága mindössze az, hogy a szisztéma csak azokat a szabad helyeket veszi észre, amelyek masszív, nagy tárgyak vesznek körbe, vagyis, például más autók határolják.
© Autómenedzser |
Kielégítő minősítést kapott a Mercedes Benz CL. A rendszer szintén észleli a szabad helyeket, és egy tolatóradarral, illetve egy itt elhelyezett kamerával mutatja az irányt a vezetőnek. A Lexus LS 460-ban lévő szisztéma a keresztben lévő parkolóhelyeket észleli, és a nehezen kezelhetőség miatt csak elégséges osztályzatot kapott. Nem vizsgálta az ADAC az LS 600hL parkoló automatikáját, amely annak ellenére, hogy nagyon bonyolult és hosszas előkészítést igényel a manőver, pontosan és megbízhatóan parkol. A Toyota Prius, a Mazda 5 és a BMW X5 tolató kamerával vannak felszerelve, és szintén elégséges osztályzatot kaptak.
A Citroen C4 Picasso szintén észleli a helyeket, és megbízhatóan a sofőr tudtára adja, könnyű, nehéz, vagy lehetetlen az adott helyen megállni. Mivel a rendszer a tolatásnál semmilyen segítséget nem nyújt, ezért hiányos minősítést kapott. Az ADAC azzal sommázta a tesztet, hogy általánosságban elmondható, hogy a parkolást segítő rendszerek még fejlesztést igényelnek, ám az irány, amelyen a gyártók elindultak megfelelő.
Autómenedzser