2008. június. 23. 07:07 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2008. június. 25. 10:20 Autó

Elvéreztek a kabriók a törésteszten - fotók, videók

Az első vizsgálatokat az anyósülésen helyet foglaló utasok...

ADAC

Az első vizsgálatokat az anyósülésen helyet foglaló utasok szempontjából végezték. Az A-oszlopnak köszönhetően a fejet ért terhelés szempontjából még elégséges osztályzatot kaptak a modellek. Az első ülésen utazókat továbbá a bukócső is védi még valamennyire. Ám az ADAC tesztet végzők szerint, az övek kiépítése igen rossz, és egy veszélyes manővernél, kormányzásnál, a vállak gyakran kibuknak az övből. A széria tartozékként beépített övmerevítők természetesen valamit javítanak a helyzeten, ám ezek sem tartják masszívan az ülésben az utasokat. 

Hivatalos EuroNCAp-törésteszteken csak a Peugeot és a Citroen vett részt, az előbbi (2007-es modell) öt csillagot, az utóbbi (2003-as modell) négy csillagot szerzett. Az európai biztonsági szervezet a roadster kategóriában az Audi TT Roadstert (2003-as), a BMW Z4-et (2004), a Honda S2000-et (2002), a Mazda MX-5-öt (2002), a Mercedes-Benz SLK-t (2002), az MG TF-et (2003) és az Opel Tigrát (2004) ütköztette. Mindegyik négy csillagot kapott utasbiztonságra. 

A kupé-kabriók közül négycsillagos a Peugeot 307 CC (2003) és a VW Eos (2007), ötcsillagos a Renault Megane CC (2004). Szintén ötcsillagos a kétüléses Saab 9-3 kabrió (2004).

[[ Oldaltörés: Melyik a legbiztonságosabb? ]]




ADAC

Citroen 
A C3 Pluriel kapta a legrosszabb osztályzatot az ADAC-teszten. Az alacsonyan elhelyezett biztonsági övek a gyerekeket ugyan megfogják, ám a felnőtt utazók számára ezek nem elég erősek, és elhelyezkedésük miatt az utasok kieshetnek a kocsiból egy borulásnál. A fejterhelés az első és a hátsó üléseken is igen jelentős, ebből a szempontból igen alacsony osztályzatot kapott a jármű.





A zöld biztonságos, a vörös veszélyes
ADAC







ADAC

Mini 
A vizsgált autók közül a Mini szerezte meg a második helyet. Hiányosságként említették itt a szakértők a túl szorosan beépített övet, amely az 1,75 méternél magasabb utasokat alig védi. Továbbá, ütközésnél az ajtóoszlopok ugyan a legkevésbé törnek, ám az előnytelen övgeometria csökkenti ennek értékét. Végül az öv nem húzódik meg kellően ütközésnél. 





A zöld biztonságos, a vörös veszélyes
ADAC





[[ Oldaltörés: A Peugeotban is hátul a jó ]]



ADAC

Peugeot 
A legjobb eredményt a Peugeot érte el, amelynél az állítható bukócsöveknek köszönhetően hátsó ülésen helyet foglaló utasoknak viszonylag jó esélyük van. Kevésbé vannak védve az elöl ülők. Őket többnyire csak a szélvédő oszlopai védik meg. Ha azonban a biztonsági öv nincsen jól beállítva, nem tartja elég stabilan az utazó felső testét, és könnyen kicsúszhat az utas válla.





A zöld biztonságos, a vörös veszélyes
ADAC





További kabrió törésteszt-videók: 



Hirdetés
hvg360 Csendes-Erdei Emese 2024. december. 01. 17:00

Törley Katalin: Amíg így becsmérlik a pedagógusokat, nem megyek vissza tanítani

Nem biztos, hogy még az ő életében olyan lesz az oktatási rendszer, ahova szívesen visszamenne dolgozni, de most ezért dolgozik – mondta a HVG-nek Törley Katalin, a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium polgári engedetlenség miatt elbocsátott pedagógusa. Kisstílű bosszúállásként értelmezi, hogy olyan igazgatók sem kaptak lehetőséget a folytatásra, akikkel a szülők és a diákok is elégedettek voltak.