2008. április. 26. 14:43 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2008. április. 26. 14:44 Autó

Mese habbal, avagy a kombi, ahogy szeretnéd

A német autópiacot a kombik dominálják, a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz a...

am

A német autópiacot a kombik dominálják, a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz a prémium szegmensben osztozkodik a vevők kegyein. 

Ma már nem lehet úgy valamelyikről beszélni, hogy közben ne hasonlítsuk a másik kettőhöz. A BMW gyors és takarékos, vezetése izgalmas, ám szűk, kombiként nem túl erős. Az Audi elegáns, okos, erős, nagy és praktikus, ám drága. 

És a Mercedes-Benz? Majd' minden korábbi jelző igaz rá. 

am

A fehérben pompázó tesztre kiadott C-kombit AMG-sportcsomaggal dobták fel, az autó nagyon szép, felnijei egy vagyonba kerülnek, kipufogója öblösen szól. Bent sem takarékoskodtak, az ülések memóriásak, fűthetők, sportosan tartanak, a kormányzás pontos, az ötsebességes váltó azonban csalódás. Hiába van sport- és manuális fokozata, hiába tettek fölösleges váltófüleket a kormány mögé, lassan vált és így megöli a kocsi dinamizmusát. Erőnek nincs híján, a 170 pacit fel lehet hergelni, de kihozni a sodrából nem tudjuk. Erről az ESP tehet, ami nagyon határozottan és proaktívan lép közbe az erőteljes kigyorsításokkor, éles kanyarokban, poros úton, vizes aszfalton. 

am

Hátsó kerekes lévén nagyon stabil az autó, míg egy fronthajtású kombi kissé billeg, addig a C-osztály fekszi az utat. Ebben a 245/50-es 17 hüvelykes sportgumik is közreműködnek. Futóműve kiváló, a gyári agility control csomag ötvözi a sportosságot és a kényelmet. E csomag részei a mindenkori közlekedési helyzethez rugalmasan alkalmazkodó, ezért lassú haladáskor lényegesen komfortosabb gördülést szavatoló adaptív lengéscsillapítók. Dinamikus autózáskor felkeményednek, és számottevően javítják a T-Modell úttartását.

[[ Oldaltörés: Extravagáns és zazis ]]

am

A Command navigációs és szórakoztató központ kijelzője csúcstechnológiás LCD, olyan, mint ami a legújabb laptopokban van. A zene minőségi, a Bluetooth kifogástalanul működik. A biztonságra egyébként is adtak a stuttgartiak, hét légzsák véd alapból az autóban. Gyönyörű a sötétben fekete hátterű fehér számos műszeregység, filigrán és sejtelmes, jó ránézni. A sok gomb és kapcsoló kicsit szét lett dobálva, nem értelemszerűen csoportosították a funkciókat, túl van extrázva a kocsi. A szórakoztató rendszert egyszerű a dzsojsztikkal kezelni, bár a telefonszámok beírásához jobb, ha félreállunk. 


am

A xenon-fényszórókat kanyarba világító ködlámpák egészítik ki, a tolatóradar elöl-hátul segíti a parkolást. A visszapillantók fényre nem sötétülnek el, így zavar a mögöttünk haladó forgalom. A világítás automatikus, az ablaktörlő nem esőérzékelős. 

A csomagtartó luxuskombira vall, borítása nem tűri a sarat, van viszont felár ellenében sínrendszer, kosár – bevásárolni, kisárut teríteni (pl. Németországban látni kereskedőket új C-osztállyal), nyaralni ideális. A csomagtartó ajtaja elektronikusan nyitható és zárható. Közben persze csipog, nehogy valamit odacsípjen.  Alapból csak 10 literrel nagyobb, mint a szedán, ám az üléseket ledöntve 1500 literesre bővíthető.


am

Sokat fogyaszt, pedig gyakran jártam tempomattal, de a városi dugókban nem sikerült kilenc alá szorítani az étvágyát. A négyszáz kilométeres tesztút során 9,7 literes átlagfogyasztással kellett beérnem. Reggel alapjáraton hangos a négyhengeres 2,2 literes dízel, még rázza is az autót. Alapára kétliteres 136 lovas benzinmotorral alulról szagolja a 9 milliót, a tesztelt autó felpaprikázva megütötte a 12 milliót is. 



B. Cs. 

am



Műszaki adatok




Mercedes-Benz C220 CDI T Avantgarde
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2148
Környezetvédelmi besorolás Euro 4
Max. teljesítmény lóerő170 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 400 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2760
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4596/1770/1459
Csomagtér485/1500 liter
Saját tömeg (kg) 1650
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 220
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)8,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 9,3
Országúti 5,6
Vegyes6,9
Tesztfogyasztás9,7
CO2 kibocsátás (g/Km) 180
ÁRA A tesztelt autó ára 12,1866 millió forint

Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.