Maxi kombi, avagy a pakolás művészete - teszt
Bár haszonjármű alapjain született, minden személyautós kényelemmel és...
Bár haszonjármű alapjain született, minden személyautós kényelemmel és technikával felvértezték: kétoldali klíma, tolatóradar, ülésfűtés, mp3-as, hatlemezese zene lejátszó, multifunkciós kormány, tempomat, fény- és esőszenzor kényeztet. Az óriáskombi tesztautó azonban még ennél is többet nyújtott, hatsebességes DSG-váltót is tettek bele, kormányról kapcsolható váltófülekkel. Ehhez a konstellációhoz izmos motor is dukál, az 1,9-es pumpe düse dízelmotor magabiztosan repíti a dobozos behemótot, autópályán a 160-as tempó nem akadály, igaz csak üresen próbáltam. A váltónak sportfokozata is van, a motor és a DSG tökéletes összhangban muzsikál.
Az autó nagyon tágas, ezt az érzést erősíti a sok üvegfelület, a nagyméretű ablakok. Távolról nézve csőrös Multivannak tűnik. Életemben két Caddyt láttam szépnek, az elsőt Svédországban a Scania főhadiszálásán. Az a bordó csoda a kamiontuningoló Svempa cégéhez tartozott, vadító fényezéssel és 20 hüvelykes krómfelnikkel. A másik a képeken látható.
Hét személyes a megnövelt tengelytávú Caddy, a hátsó sorba a középső üléssor megbontásával juthatunk be. A kétoldali tolóajtó ebben nagy segítségünkre van. Az út körülményes, de ha már elhelyezkedtünk, az első utasokkal egyenértékű a kényelmünk. A hátsó üléssor könnyedén kikapható, a középső kicsire összegyúrható és máris kész a feleségek álma: lehet menni a bútoráruházba. Ezt én sem úsztam meg, a lehető legbonyolultabb, leghosszabb, legszélesebb és legnehezebb darabok jutottak feladatul. Mérőszalaggal lemértem, két méter hosszú téglatest volt az egyik tétel, 147 centi széles és lapos, 160 hosszú a másik. A matematika nyelvén megoldottam az egyenletet, aztán begördültem a bolt parkolójába. Rendesen kilógott a kocsi, de ez most (is) büszkeséggel töltött el, hiába, enyém a leghosszabb.
A cuccokkal megpakolva már nem voltam annyira magabiztos. Hogy fog ez mind beférni? - vakartam a fejem. Először összetoltam az üléseket, majd bepréseltem mindent. Csak egy méter lógott ki minden bútorból.
Újrakezdtem a játékot, de most elővettem a legós emlékeket. Lépésről-lépésre, kockáról-kockára haladtam, kiszedtem az üléseket majd egyenként betoltam a testeket. És lám, minden befért.
Az anyós ülés nem dönthető semerre, így a háromméteres léceket nem tudjuk ezzel elszállítani, de sebaj, a kétméteresek rendesen elférnek.
A csomagtér-ajtó egyben nyílik felfelé, hatalmas hely kell hozzá, körülményes vele árut szállítani, igaz nem is erre találták ki, igazán kisbusznak ideális. Öt személy akár sátorozni is elindulhat vele, a hátsó ülések kiemelésével hatalmas a poggyásztér.
Rengeteg a tároló, a fejünk fölött, amolyan teherautósan elérhetetlen mélyedések, fiókok és polcok vannak, de palacktartóban sincs hiány, igaz a fél literes üvegek dülöngélnek bennük. A kilátás jó, a kétoldali tükrök nagyok, a tolatóradar hasznos kiadás. A családi kombihoz legolcsóbban 3,369 millió forintért juthatunk hozzá, igaz ez csak egy 80 lóerős 1,4 literes benzines lesz. A dízel ára 4,432 milliótól indul.
Rossz úton zörög a hátsó fertályon a sok ülés, az autó futóműve feszes, csak hátul ráz a hosszú tengelytáv miatt. Elöl személyautósan viselkedik, az úthibákról csak a hátsó kerekek révén szerzünk tudomást. Fogyasztása is családbarát, az ötszáz kilométeres városi, elővárosi tesztet 8,8 literes átlagfogyasztással zárta (még bejáratós volt a kocsi, alig 2000 kilométerrel).
B. Cs.
Műszaki adatok
Volkswagen Caddy Maxi 1,9 PD TDI DSG | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1890 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 105 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 250 Nm 1900-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 3002 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4875 / 1794 / 1834 |
Csomagtér | 530-1650-3950 liter |
Saját tömeg (kg) | 1839 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 166 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 13,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Város/országút/vegyes | 8,4/6,1/7,0 |
Tesztfogyasztás | 8,8 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 185 |
ÁRA | 4,996 millió forint (akciós ár) |