© Autómenedzser |
Bár haszonjármű alapjain született, minden személyautós kényelemmel és technikával felvértezték: kétoldali klíma, tolatóradar, ülésfűtés, mp3-as, hatlemezese zene lejátszó, multifunkciós kormány, tempomat, fény- és esőszenzor kényeztet. Az óriáskombi tesztautó azonban még ennél is többet nyújtott, hatsebességes DSG-váltót is tettek bele, kormányról kapcsolható váltófülekkel. Ehhez a konstellációhoz izmos motor is dukál, az 1,9-es pumpe düse dízelmotor magabiztosan repíti a dobozos behemótot, autópályán a 160-as tempó nem akadály, igaz csak üresen próbáltam. A váltónak sportfokozata is van, a motor és a DSG tökéletes összhangban muzsikál.
Az autó nagyon tágas, ezt az érzést erősíti a sok üvegfelület, a nagyméretű ablakok. Távolról nézve csőrös Multivannak tűnik. Életemben két Caddyt láttam szépnek, az elsőt Svédországban a Scania főhadiszálásán. Az a bordó csoda a kamiontuningoló Svempa cégéhez tartozott, vadító fényezéssel és 20 hüvelykes krómfelnikkel. A másik a képeken látható.
© Autómenedzser |
Hét személyes a megnövelt tengelytávú Caddy, a hátsó sorba a középső üléssor megbontásával juthatunk be. A kétoldali tolóajtó ebben nagy segítségünkre van. Az út körülményes, de ha már elhelyezkedtünk, az első utasokkal egyenértékű a kényelmünk. A hátsó üléssor könnyedén kikapható, a középső kicsire összegyúrható és máris kész a feleségek álma: lehet menni a bútoráruházba. Ezt én sem úsztam meg, a lehető legbonyolultabb, leghosszabb, legszélesebb és legnehezebb darabok jutottak feladatul. Mérőszalaggal lemértem, két méter hosszú téglatest volt az egyik tétel, 147 centi széles és lapos, 160 hosszú a másik. A matematika nyelvén megoldottam az egyenletet, aztán begördültem a bolt parkolójába. Rendesen kilógott a kocsi, de ez most (is) büszkeséggel töltött el, hiába, enyém a leghosszabb.
A cuccokkal megpakolva már nem voltam annyira magabiztos. Hogy fog ez mind beférni? - vakartam a fejem. Először összetoltam az üléseket, majd bepréseltem mindent. Csak egy méter lógott ki minden bútorból. Újrakezdtem a játékot, de most elővettem a legós emlékeket. Lépésről-lépésre, kockáról-kockára haladtam, kiszedtem az üléseket majd egyenként betoltam a testeket. És lám, minden befért. Az anyós ülés nem dönthető semerre, így a háromméteres léceket nem tudjuk ezzel elszállítani, de sebaj, a kétméteresek rendesen elférnek.
Adatok, árak a cikk folytatásában. Kattintson.