Exkluzív: elsőként teszteltük a megújult Kyront
A Lucky Blue fantázia színű behemót csinos jószág.
A Lucky Blue fantázia színű behemót csinos jószág. Nehéz kimondani, de ezzel a SsangYonggal nem fogunk szégyenkezni. Nem csúnya, sőt egyenesen jóképű, Európában is vállalható. Fara is rendezett, nincs túlcsicsázva, csak oldalélből van eggyel több a kelleténél. Szemből tiszta Mercedes-Benz, de nem M-, G-, vagy GL-osztály, hanem limuzin orrot kapott, új C-osztályra vagy S-osztályra hasonlít leginkább a frontja. A motor és a váltó mellett a rögzítőfék is a Mercit idézi, lábbal berúgható.
A beltér nem tér el jelentősen az Actyontól, ugyanaz az ergonómia-mentes dizájn, szétszórt gombokkal, valamivel jobb minőségű burkolatokkal, hasonlóan igénytelen összerakással. Az új Kyron csúcsverziójában sincs RDS a rádióban, a kormány csak függőlegesen állítható, ám bézs a fűthető bőrfotel, akárcsak az anyósülés előtti műanyag idomok. Kifejezetten jól néz ki a váltó körüli terület, kényelmes az ülés, könnyed a vezetés. A kormány túlságosan is az, szinte kisujjal tekerhető, szokni kell, a legkisebb tekerésre is dől a kocsi.
Új a Kyron váltója, egy az egyben a Mercedestől kapták a koreaiak, ötfokozatú, tiptronic és kormányról is kapcsolható.
Az öthengeres, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses motor Mercedes-licensz alapján készül Koreában, 165 lóerős, kulturált, halk. Fogyasztásról nem sikerült pontos képet kapnom, ilyen kevés kilométerrel a begyében alig lépte túl a gyári adatot városban, 12 litert evett. Futóműve keményebb, mint az Actyoné.
Tesztautómban állandó volt az összkerék-hajtás, ennek megfelelően nem csúszkált a lefagyott nyálkás aszfalton, hóban és sárban is magabiztosan vitte súlyos két tonnáját. 18-as ballonos téligumikkal szerelt könnyűfém kerekei könnyedén vették a padkaszerű akadályokat. Első terepszöge 26 fok, a hátsó 23, átlépő rámpaszöge pedig 21 fok.
Alig volt pár napos a Kyron, nem hajtottam meg nagyon, háromezer fölé egyszer sem kergettem a fordulatszámmérő mutatóját, ennek ellenére tempósan közlekedtem mind a városban, mind az országúton.
Sok tárolórekesz áll a rendelkezésünkre, a csomagtartó hatalmas, a hátsó ülések osztottan dönthetők, így nagyobb, akár két méter hosszú tárgyak is kényelmesen beférnek. Oldallégzsák nincs, fügönylégzsák van, az első két ülésen fény- és hangjelzés is figyelmeztet a biztonsági övek becsatolására.
Az autó szégyene az a kvarcóra, amely teljesen rendhagyó módon függőlegesen mutatja az időt. Ezek a koreai fiúk valamit nagyon elnéztek. Igaz, ez még kevés ahhoz, hogy az autóról alkotott kedvező összképet fikarcnyit is bemocskolja.
Nincs benne xenon-lámpa, sem tempomat, ennek ellenére prémiumérzet lesz úrrá rajtunk, amikor vezetjük. Ha minőségben még messze is van a Q7-től, a Touaregtől vagy az M-Mercitől, tudásban már ott liheg a nyomukban. Méretben ugyanakkora, élményben szintén. Árban jóval kedvezőbb. A teszt idején még hivatalos magyar árat nem kaptunk, Németországban egy hasonló felépítésű Kyron 39 ezer 295 euró, azaz 9,4 millió forint. Új autóként jobb választás, mint használt prémiumterepjárót venni. Ennek az autónak ott van létjogosultsága, ahol ésszel vásárolnak.
Azóta az új árakat is megkaptuk, az autó indulóára 6,99 millió forint összkerék-hajtással és kétliteres turbódízellel (141 lóerő), a kipróbált csúcsváltozat 9,99 millió forint.
B. Cs.
SsangYong Kyron 2.7 XDI Top Class A/T AWD | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2696 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 165 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 3410 Nm 1800-3250-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2740 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4660/1880/1740 |
Csomagtér | 625-2322 liter |
Saját tömeg (kg) | 1968 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 174 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 13,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 11,6 |
Országúti | 8,3 |
Vegyes | 9,5 |
Tesztfogyasztás | 12 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 242 |
ÁRA | A tesztelt változat ára 9,99 millió forint |