2007. július. 16. 23:12 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. július. 17. 11:13 Autó

Gagyi limuzin nyugdíjasoknak

Szép forma, ócska beltér, intelligens, jövőbe mutató technika, lusta motor – szertefoszlott amerikai álom.

© hvg.hu
Amerikában lenyűgözött az új Sebring formavilága, csőrös orra, szép ívei, domborított motorházteteje, csillogó kilincsei. Itthon már csak rossz kritikákat olvastam róla, ezért óvatosan vettem birtokba Amerika megújult hírnökét.

Amilyen szép kívülről az autó, olyan nagy csalódás belül. Ennyi rossz minőségű műanyag és gagyi megoldás nem szerepelt még amerikai autóban, de megkockáztatom, még egy koreaiban sem. Az autó belseje egyébként inkább illik egy Hyundai Sonatához, mintsem egy Chryslerhez. Nem tudom jelenleg a Chrysler-konszern (talán még DaimlerChrysler) palettáján milyen pozíciót kapott a Sebring, de hogy nem prémium autó, az biztos. Pedig sok adottsága képessé tenné erre a feladatra is.

Az autó multimédiás központja például páratlan, teljesen lenyűgözött: háromdimenziós navigáció, merevlemezes zenelejátszó, Bluetooth-kapcsolat, USB-csatlakozó, 10 gigás memória, képnézegető funkció és minőségi hangszórók. Az ülések elektromosak, az egyik pohártartó fűthető és hűthető, van tempomat, digitális klíma, elektromosak a tükrök és az ablakok. Volt egy pillanat, amikor majdnem bedőltem a technikai trükköknek, de aztán a valóság talajára kormányoztam a hajót. A fűthető ülések valamilyen bőrszerű anyagból vannak, oldaltartásuk nincs, az ember úgy csúszkál bennük, mint egy élményparkban.

© hvg.hu
A vezetőt igénytelen, fröccsöntött műanyagidomok veszik körül, ócska fa(műanyag)betétek, a kapcsolók rossz minőségűek, a műszerek jelentik a belső dizájn fénypontját, az analóg órával együtt. A kormány majdnem jó, csak a középső villák kopogós betétjei mindent elrontanak, nem kényelmes a fogása. Az üléspozíció magas, az autó jól belátható, parkolóradar nem volt a tesztautóban. A pedálok elrendezése is rossz volt, lapos cipőben is összeakadtak a lábaim és a pedálok.

Kényelmes és félig praktikus autó ugyanakkor a Sebring, pohártartóból hatot kapunk, hátul három felnőtt is kényelmesen elfér, a kesztyűtartó méretes, akárcsak a csomagtartó. Az ülések háttámlája sajnos nem dönthető, így a hosszabb tárgyak szállítását egy tetőcsomagtartó segítségével kell megoldani.

A lomha motorról, a bizonytalan úttartásról és a fogyasztásról a cikk folytatásában olvashat. Kattintson ide:

Hirdetés
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2025. január. 08. 13:14

Hipóval mosott tojás, tesztek horribilis áron, na meg a rendeleti kormányzás – emlékszik, milyen volt a covid magyar módra?

Magyarország az a hely, ahol az öt éve elkezdődött világjárvány a túlárazott és felesleges beszerzésekről, a kormányzati propagandáról, az oroszok és a kínaiak helyzetbe hozásáról, a parlamenti demokrácia szembeköpéséről és az információk eltitkolásáról szólt. No és persze a nyunyókáról.