2007. július. 06. 12:34 MTI Utolsó frissítés: 2007. július. 06. 12:36 Autó

GVH-bírság az Autocentrum AAA-nak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt 4 millió forintra bírságolta az Autocentrum AAA Auto Gépjármű-kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t - tájékoztatott a hivatal pénteken.

A GVH szerint a vállalkozás reklámjaiban olyan piacelsőségi állításokat tett, amelyeket nem sikerült hitelt érdemlő adatokkal alátámasztania.

A társaság rendszeresen a "Közép-Európa legnagyobb használtautó kereskedése"-ként hirdette magát. A reklámot észlelő ügyfelek a magyar vállalkozásra értik az állítást, nem pedig a több országban jelen lévő vállalatcsoport egészére, így ez a szlogen a GVH megítélése szerint alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A társaság "a lehető legmagasabb árakat fizetjük" szlogenje azt sugallta a fogyasztónak, hogy autójáért a cégtől többet kap, mint amennyit bármelyik más kereskedő fizetne egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező gépkocsiért.

Ezt az állítást nem igazolta a vállalkozás, mivel csak azt kívánta közölni a potenciális vásárlókkal, hogy a szokásos objektív körülményeken túl további esztétikai szempontokat is figyelembe vesz az általa megvásárolt autók vételárának kialakítása során.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.